۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی، اغلب حامیان گانتز و لاپید خواهان سربازگیری از ارتدوکس افراطی هستند

مسئله سربازگیری ارتدوکس‌های افراطی در این هفته افکار عمومی، رسانه‌ها و نظام سیاسی اسرائیل را بسیار به خود مشغول کرده است.

Capture 2
تظاهرات افراطی ارتدوکس در اعتراض به سربازگیری

سایت روزنامه معاریو، نظرسنجی امروز را از میان دولتی‌ها انجام داد. در این نظرسنجی پرسیده شد که رویکرد آنها در قبال سربازگیری از ارتدوکس افراطی چیست؟

در این نظرسنجی، حدود 49 درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که همه باید استخدام شوند، 33 درصد پاسخ دادند که فقط کسانی که در حال تحصیل نیستند باید جذب شوند و 12 درصد معتقدند که باید موضوع خدمت ارتدوکس‌های افراطی را رها کرد.

طبق این نظرسنجی، 75 درصد از سکولارها، خواهان خدمت اجباری برای همه هستند، در حالی که 65 درصد از مذهبی‌ها پاسخ داده‌اند که فقط کسانی که درس نمی‌خوانند باید استخدام شوند. کمتر از 59 درصد از کسانی که در نظرسنجی خود را ارتدوکس معرفی کردند از باقی ماندن وضعیت به همان شکلی که هست، حمایت کردند.

50 درصد از حامیان لیکود اعلام کردند که باید افرادی را که در حال تحصیل نیستند، استخدام شوند. در مقابل، حامیان اردوگاه دولتی و ییش آتید، به ترتیب 72 و 70 درصد از استخدام ارتدوکس افراطی مانند سایرین حمایت می‌کنند.

در پایان نظرسنجی آمده است که 75 درصد سکولارها از خدمت اجباری همه مردم حمایت می‌کنند. 65 درصد ملی گرایان مذهبی طرفدار سربازگیریِ کسانی هستند که تحصیل نمی‌کنند و تنها 19 درصد از آنها گفتند که همه ارتدوکس‌های افراطی باید استخدام شوند. در مقابل، اکثر پاسخ دهندگانِ ارتدوکس افراطی (59 درصد) موافق ادامه وضعیت فعلی هستند و 35 درصد از آنها معتقدند که ارتدوکس‌های افراطی که تحصیل نمی‌کنند، باید جذب شوند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1080277

→ خواندن مطلب قبلی

کمبود شدید پزشک و پرستار

خواندن مطلب بعدی ←

اخراج استاد تمام دانشگاه بن‌گوریون به اتهام آزار جنسی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *