۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شکست مذاکرات آتش بس در قاهره

مذاکرات آتش بس در قاهره بدون دستیابی به موفقیت پایان یافت.

منابع آگاه، روز سه‌شنبه تایید کردند که دیدار هیأت حماس و رئیس اطلاعات مصر و گفتگوهای دو روز گذشته در قاهره با میانجی‌ها در خصوص دستیابی به آتش‌بس در غزه به موفقیتی منجر نشده است.

الشمس از رویترز گزارش داد که مذاکراتی که در قاهره بین حماس و میانجی‌ها با هدف دستیابی به توافق آتش بس در غزه و توافق تبادل اسرا با اسرائیل برگزار شد، بدون دستیابی به موفقیت پایان یافت.

اوایل امروز یک منبع آگاه در حماس مواضع این جنبش را تایید کرد که بر اساس آن ارتش اسرائیل باید جنگ در نوار غزه را متوقف کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بدون محدودیت وارد شود تا حماس به مشارکت در مذاکرات مبادله اسرا ادامه دهد.

این منبع، که نخواست نامش فاش شود، در اظهارات اختصاصی گفت که حماس در حال بررسی تعلیق مشارکت خود در مذاکرات به عنوان یکی از گزینه‌های پاسخ به تجاوزات مداوم و سیاست گرسنگی دادن شهروندان در نوار غزه است.

وی افزود: جنبش به میانجیگری قطر و مصر واکنش زیادی نشان داد و هیأت خود را برای شرکت در مذاکرات به قاهره فرستاد، اما این ناسازگاری اسرائیل است که هر بار روند مذاکرات را با شکست مواجه می‌کند.

رویترز به نقل از باسم نعیم، رهبر حماس، گفت که جنبش پیشنهاد خود برای توافق آتش بس را طی دو روز مذاکرات به میانجیگران ارائه کرد و اکنون منتظر پاسخ اسرائیلی‌هاست که در این دور غایب بودند.

نعیم افزود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواهان توافق نیست. توپ در زمین آمریکایی‌ها است تا او را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/369029

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل برای اولین بار اوراق قرضه دلاری خود را می‌فروشد

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو: محدودیتی برای اعراب در ماه رمضان برای حضور در مسجدالاقصی وجود ندارد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *