۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روزنامه خریدی: مطالعه تورات کلید بقای یهودیان است نه خدمت سربازی!

روزنامه خریدی، از یهودیان سکولار به دلیل پیش‌نویس قانون ارتش اسرائیل انتقاد کرد.

روزنامه خریدی، یاتد نعمان، یهودیان سکولار را به دلیل بحث‌های پیش‌نویس قانون مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که مطالعه تورات کلید بقای یهودیان است نه خدمت سربازی.

یاتد نعمان (Yated Ne’eman) ، محبوب‌ترین روزنامه در جامعه خریدی (ارتدوکس افراطی)، اخیراً سرمقاله‌ای تند منتشر کرده است که در آن به یهودیان سکولار حمله می‌کند. این مقاله دیدگاه جامعه مشترک خریدی را در زمینه قانون سربازی ارتش ملی اسرائیل بیان می‌کند.

سرمقاله روزنامه با عنوان «و ما او را مانند الاغ گاز گرفتیم» بود که نشان دهنده نگرش دانشجویان تورات نسبت به بقیه مردم بود. این مقاله به عموم مردم سکولار حمله کرد و این عقیده را القاکرد که یادگیری تورات ارزشی بالاتر از برابری در خدمات ارتش اسرائیل دارد.

در این مقاله آمده است: ما به علمای تورات نیاز داریم. تعداد کمی، عالمان تورات هستند و ما باید بیشتر و بیشتر از علمای تورات در میان مردم اسرائیل حمایت کنیم. این چیزی است که قوم یهود را در کنار هم نگه می‌دارد.

نویسنده مقاله استدلال کرد که صحبت از بار مساوی، گفت‌وگویی بیهوده و دروغ است و افزود که تصور بر این است که سکولارها نقش حفظ مردم اسرائیل را بر عهده گرفته اند در حالی‌که خریدی‌ها این نقش را بر عهده گرفته‌اند. به یاد داشته باشید که حفظ قوم یهود مهمترین کار است.

در ادامه مقاله می‌خوانیم: سکولار مبتنی بر لیبرالیسم است که دقیقاً از فسق ملت‌ها تقلید می‌کند و در کشور خود ادغام می‌شود. این یک نابرابری در بار مسؤلیت است زیرا فقط تورات آموزان قوم یهود را حمایت می‌کنند. جمعیت سکولار نمی‌دانند تورات چیست؟ اصلاً مطالعه تورات در مورد ارزش‌هاست، نه دانش و نه نتیجه کار. ما از آن دست افرادی نیستیم که به یک تعهد 3000 ساله یهودی بی‌اعتنایی کنیم. یهودیان سکولار کسانی هستند که از آن طفره می‌روند!

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-790338

→ خواندن مطلب قبلی

حمله به نتانیاهو در پی انتشار گزارش حادثه مرون

خواندن مطلب بعدی ←

جنگ قدرت بین نتانیاهو و ژنرال‌های کابینه جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *