۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: حامیان نتانیاهو خواهان انتخابات زودهنگام هستند

طبق نظرسنجی جدید شبکه 12 عبری، 50 درصد از راستگرایان اسرائیلی معتقدند که باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.

بر اساس نظرسنجی که روز سه‌شنبه توسط خبر 12 منتشر شد، 50 درصد از اسرائیلی‌های راست‌گرا بر این باورند که باید انتخابات زودهنگام برگزار شود و 40 درصد از اسرائیلی‌هایی که به طور خاص به حزب لیکود، نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو رای داده‌اند، نیز همین باور را دارند.

بر اساس این نظرسنجی، 30 درصد از کل اسرائیلی‌ها معتقدند که انتخابات باید در حال حاضر برگزار شود، و 34 درصد معتقدند باید تاریخ برگزاری انتخابات برای پس از جنگ تعیین شود و 29 درصد نیز معتقدند که انتخابات باید در پایان دوره کنونی کنست، یعنی در سال 2026 برگزار شود.

از پاسخ دهندگان همچنین پرسیده شد که آیا حزب وحدت ملی به رهبری بنی گانتز باید در ائتلاف باقی بماند؟ 30 درصد گفتند که حزب باید از ائتلاف خارج شود و 48 درصد پاسخ دادند که باید بماند.

Capture1 9

54 درصد از حامیان لیکود گفتند که گانتز باید در ائتلاف باقی بماند و 48 درصد از رأی دهندگان مخالف نتانیاهو نیز پاسخ مشابه دادند.

این نظرسنجی همچنین حمایت قوی از ایجاد یک کمیسیون تحقیق دولتی برای بررسی ناکامی‌های رخ داده در 7 اکتبر را نشان داد. بر اساس این نظرسنجی، 49 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند چنین کمیسیونی باید اکنون تشکیل شود، از سویی دیگر 43 درصد فکر می‌کنند که باید تا پایان جنگ صبر کرد و تنها 2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نباید کمیسیون تحقیق دولتی وجود داشته باشد.

این نظرسنجی همچنین بررسی کرد که اگر انتخابات امروز برگزار شود، آرا کنست چگونه خواهد بود. بر اساس این نظرسنجی، حزب اردوگاه دولتی 35 کرسی، حزب لیکود 19 کرسی، ییش آتید 14 کرسی و شاس 11 کرسی به دست خواهند آورد.

در همین حال، اسرائیل بیتنو 10 کرسی، اوتزما یهودیت 9 کرسی، یهودیت متحد تورات هفت کرسی، و هداش تعال و رعام، هر کدام پنج کرسی کسب خواهند کرد. حزب صهیونیست مذهبی و کارگر از آستانه انتخاباتی عبور نخواهند کرد.

در ادامه نظرسنجی، از پاسخ دهندگان همچنین پرسیده شد که به نظر آنها چه کسی می‌تواند نخست وزیر بهتری باشد؟ 41 درصد گانتز را ترجیح می‌دهند و 29 درصد نتانیاهو را گزینه مناسب تشخیص دادند، 23 درصد گفتند که هیچ کدام برای این نقش خوب نیست.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست بن گویر از گالانت برای حمله به لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

وعده نتانیاهو به احزاب خریدی کابینه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *