۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح اسرائیل برای محافظت از کمک‌های بشردوستانه با استفاده از شرکت‌های امنیتی خصوصی

اسرائیل در حال بررسی طرح استفاده از شرکت‌های امنیتی خصوصی برای محافظت از کمک‌های بشردوستانه است.

تارنمای وای نت نوشت: شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» روز جمعه در گزارشی به نقل از سه مقام آمریکایی که یکی از آنها بازنشسته است، اعلام کرد که اسرائیل در حال بررسی امکان همکاری با پیمانکاران بین‌المللی از شرکت‌های امنیتی خصوصی برای حفاظت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

این گزارش می‌افزاید که در هفته‌های اخیر، مقامات اسرائیلی شروع به بررسی این ایده با مقامات ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کردند که اوایل ماه جاری اعلام کرد ارتش آمریکا یک بندر موقت در سواحل مدیترانه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق دریا به نوار غزه خواهد ساخت.

ان‌بی‌سی نیوز به نقل از این منابع نوشت: برخی از مقامات آمریکایی درباره حضور ارتش آمریکا یا پیمانکاران امنیتی در غزه تردید دارند و به شدت نگران ارائه خدمات امنیتی آمریکایی‌ها هستند.

همان منابع گفتند که دولت اسرائیل پیش از این با چند شرکت امنیتی تماس گرفته بود، اما از افشای نام آن طرف ها خودداری کرد. در گزارش ان‌بی‌سی نیوز به نقل از این منابع آمده است که طرف اسرائیلی احتمال پرداخت حق الزحمه شرکت‌های امنیتی توسط کشورهای دیگر را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی این ایده را در هفته های اخیر با مقامات ارشد دولت بایدن مطرح کردند. با این حال، این منابع اعلام کردند که ایالات متحده علاقه‌ای به ورود نیروهای آمریکایی به باریکه، چه سرباز و چه کارمند شرکت‌های امنیتی خصوصی، ندارد.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد دولت آمریکا به NBC News تایید کرد که ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق کامیون‌ها از طریق زمین همچنان کارآمدترین وسیله برای معرفی مقادیر زیادی مواد امدادی است. این گزارش می‌افزاید که تمرکز دولت بایدن بر باز کردن جاده‌های زمینی بود، اما ارتش اشغالگر اسرائیل اجازه ورود کامیون‌ها به تعداد کافی را که ایالات متحده می‌خواست، نداد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/skh6qyfrp#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

پیشنهاد جدید حماس برای آتش بس

خواندن مطلب بعدی ←

توبیخ شدید فرماند لشکر 98 ارتش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *