۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعرض یک کشیش به کودکان معلول

تارنمای وای نت، تعرض یک کشیش به کودکان معلول زیر 16 سال در یک صومعه را فاش کرد.

در قلب محله عین کرم در اورشلیم، در صومعه‌ای محصور شده توسط دیوارها، مکانی که قرار است امن باشد، گفته می‌شود که یک کشیش اعمال ناشایست جنسی با افراد زیر سن قانونی که متعلق به جماعت «خواهران صهیون» بودند، انجام داده است.

در مصاحبه‌ای با Ynet، مادر یکی از نوجوانانی که گفته می‌شود توسط کشیش، تیاگو کاردوزو، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، در مورد تحولات عاطفی که پشت سر گذاشته است، گفت: پسرم به من گفت که من خوکچه هندی او بودم و او مرا تحقیر می‌کرد.

در صومعه، اجتماعی است که در آن چارچوبی برای کودکان خارجی که والدینشان از صبح تا شب کار می‌کنند وجود دارد تا در خیابان‌ها پرسه نزنند. تکالیفشان را آنجا انجام می‌دهند، تلویزیون تماشا می‌کنند و به سینما می‌روند. تیاگو (کشیش متهم) یکی از داوطلبان آنجا بود.

به گفته او، به محض اینکه تیاگو تماس خود را قطع کرد، متوجه شدم که چیزی غیرعادی است. از پسرم پرسیدم چه اتفاقی افتاده است و او گفت که کشیش، او را چندین بار لمس کرده است. آزار و اذیت داخل صومعه، در یک اتاق تلویزیون بود. پسرم مبتلا به اوتیسم است و به همین خاطر از من خواست به کسی نگویم که معلول است، احساس خجالت می‌کرد. او صدمات روحی زیادی را پشت سر گذاشته است و سرانجام با فردی آشنا شد که با او احساس راحتی می‌کرد. در نهایت کشیش از این موضوع سوء استفاده کرد و او را آزار داد.

این مادر افزود: به عنوان یک مادر نگران، از کشیش خواستم که نزد من بیاید. با او روبرو شدم. به او گفتم که پسرم خیلی چیزها را توضیح داده است. او پاسخ داد که این درست نیست. بعد از این ارتباطم را با آنها قطع کردم و به پلیس شکایت کردم.

مادر این پسر گفت: با دیگر والدین این موضوع را مطرح کردم و متوجه شدم که الگوی مشابهی با سایر کودکان در صومعه وجود دارد. او به دنبال کودکان ضعیف صومعه می‌گشت و آنها را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

حدود دو هفته پیش، برای کشیش کاردوزو، به اتهام اعمال ناشایست با پنج نوجوان زیر 16 سال، به دادگاه منطقه‌ای اورشلیم کیفرخواست جدی ارائه شد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/syzoj9mct

→ خواندن مطلب قبلی

اورشلیم در هفته‌ای که گذشت…

خواندن مطلب بعدی ←

جریمه نقدی تیم فوتبال بنی سخنین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *