۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پافشاری نتانیاهو بر تصویب قانون معافیت خریدیم از سربازی

نتانیاهو در پیامی صریح به وزرای لیکود هشدار داد که بدون قانون خدمت سربازی، دولتی وجود ندارد.

خبر کان B صبح امروز (دوشنبه)، گزارش داد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در پیامی به وزرای لیکود به صراحت اعلام کرد که از قانون خدمت سربازی کوتاه نمی‌آید. نتانیاهو، تصریح کرد بدون قانون معافیت خریدی از سربازی، هیچ دولتی وجود ندارد.

نخست وزیر به صراحت اعلام کرد که از طرح استخدام خریدی در ارتش اسرائیل که انتظار می‌رود این هفته به تصویب برسد، دست نخواهد کشید.

بنی گانتز وزیر و عضو کابینه جنگ روز گذشته با هشدار به تصویب قانون نادرست، تهدید کرد که در صورت تصویب قانون خدمت اجباری به شکل فعلی، اردوگاه دولتی از دولت خارج خواهد شد.

بخش بودجه خزانه داری نیز بیانیه‌ای علیه قانون معافیت خریدی منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: انتظار می‌رود سن بالای معافیت که 35 سال است، آسیب‌های بلندمدتی به اقتصاد اسرائیل وارد کند. بخش بودجه هزینه اقتصادی گسترش خدمات عادی و ذخیره در دهه آینده را 104 میلیارد شکل برآورد می‌کند.

قانون استخدام شامل تعیین سهمیه‌های استخدام توسط کنست، یک بازه زمانی یک ساله برای تحقق این سهمیه‌ها و در صورت لزوم تمدید خواهد بود. عدم دستیابی به اهداف استخدام خریدی (ارتدوکس افراطی) منجر به تحریم‌های اقتصادی می‌شود که طی سه سال و متناسب با تحقق اهداف اجرایی خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/728351

→ خواندن مطلب قبلی

تسلیح قبایل غزه

خواندن مطلب بعدی ←

نصب دوربین در سرویس بهداشتی بن گوریون

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *