۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را با اکثریت 14 رای و رای ممتنع آمریکا تصویب کرد.

برای اولین بار قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس فوری در غزه است، تصویب شد.

مفاد این قطعنامه شامل آتش‌بس فوری در ماه رمضان، مشروط بر اینکه به آتش‌بس دائمی بینجامد و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها است.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن استقبال از این تصمیم، آمادگی خود را برای پیشبرد روندی که منجر به آزادی فوری اسرا در نوار غزه در ازای آزادی اسرای فلسطینی شود، ابراز کرد و بر ضرورت دستیابی به یک توافق دائمی تاکید کرد. آتش بسی که منجر به خروج تمامی نیروهای اسرائیل از نوار غزه می‌شود.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اقدام گفت: ایالات متحده امروز نسخه جدیدی را که خواستار آتش‌بس بی قید و شرط برای آزادی ربوده‌شدگان است، وتو نکرد. این یک عقب نشینی آشکار از موضع ثابت ایالات متحده در شورای امنیت از ابتدای جنگ است. این عقب نشینی هم به تلاش‌های جنگی و هم به تلاش برای آزادی ربوده‌شدگان لطمه می‌زند، زیرا حماس را امیدوار می‌کند که آتش‌بس را بدون آزادی ربوده‌شدگان ما بپذیرند.

نتانیاهو شب گذشته به صراحت اعلام کرده بود که اگر آمریکا از مواضع اصولی خود عقب نشینی کند، هیأت اسرائیلی را به آمریکا نخواهد فرستاد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا پس از رای گیری قطعنامه گفت: امروز در شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع دادیم، رای ما نشان دهنده تغییر سیاست نیست، ما همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنیم.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics

→ خواندن مطلب قبلی

گیدعون ساعار استعفا کرد

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش نظام سیاسی اسرائیل به رای ممتنع آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *