۳۱ شهریور ۱۴۰۳

گیدعون ساعار استعفا کرد

رسانه‌های اسرائیلی از استعفای گیدعون ساعار، از کابینه نتانیاهو خبر دادند.

گیدعون ساعار، رئیس حزب راست ملی اسرائیل ، به همراه یکی دیگر از وزرای کابینه استعفای خود را از دولت اعلام کرد. ساعر قبلاً پیشنهاد دعوت شده برای حضور در کابینه جنگ اسرائیل را رد کرده بود.

ساعار در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: با وجود توافق صریح با شرکای سابقم، با وجود اینکه در کابینه جنگ حضور نداشتم، وارد دولت شدم. ممکن است در این مورد اشتباه کرده باشم. من بارها تکرار کردم خواست ما برای تغییر مسیر بود و متأسفانه موفق نشدیم، کابینه مجلس شد.

ساعار تهدید کرد که اگر تا 24 ساعت آینده راه حلی به دست نیاید، احتمالا از دولت نتانیاهو استعفا خواهد کرد.

مقامات حزب لیکود گفتند که پیشنهاد فعلی به ساعار ارائه شده است زیرا هر راه حل دیگری می‌تواند وضعیت را از سوی ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ پیچیده کندو این پیشنهاد برای هر دوی آنها قابل قبول است.

شرکت پخش رسمی اسرائیل (کان) با بیان اینکه ساعار هیچ مشکلی با بنیامین نتانیاهو برای معرفی ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ وزرای به شورای جنگ ندارد، خاطرنشان کرد که حضور آنها در شورای جنگ منجر به خروج فوری وزرا بنی گانتز و گادی آیزنکوت خواهد شد و نتانیاهو مجبور خواهد شد در ساعات آینده بین ساعر و گانتز یکی را انتخاب کند.

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که گیدعون ساعار تصمیم گرفت به همکاری با حزب آبی و سفید (اردوگاه دولتی) و بنی گانتز پایان دهد و خواستار ورود به کابینه جنگ شد.

ساعار اعلام کرد که از دولت جنگ ناراضی است، زیرا صدایش در آن شنیده نمی‌شود و خواستار ورود او به کابینه جنگ شد.

ساعار، نتانیاهو را مسئول اصلی شکست در مقابله با حمله 7 اکتبر گذشته با اشاره به عملیات طوفان الاقصی دانست.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/728679

→ خواندن مطلب قبلی

حمایت فعالان چپ از مردم غزه

خواندن مطلب بعدی ←

تصویب قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *