۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل ترور مروان عیسی را تایید کرد

اسرائیل، ترور مروان عیسی را تایید کرد، حماس نپذیرفت.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای رسمی از ترور مروان عیسی رهبر حماس، حدود دو هفته پس از اعلام اینکه وی در اردوگاه نصیرات هدف حمله هوایی قرار گرفته است، خبر داد.

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما فاش می‌کنیم که بر اساس اطلاعات اطلاعاتی که در اختیار داریم، می‌توان دستور ترور مروان عیسی را در عملیاتی که دو هفته پیش انجام دادیم تأیید کرد.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش افزود که مروان عیسی، معاون فرمانده کل گردان‌های القسام، محمد الدیف، شخصیت شماره سه جنبش حماس در غزه و یکی از شخصیت‌های برجسته حماس و یکی از طراحان حمله 7 اکتبر 2023 بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ابو تماء پیشتر فرمانده تیپ اردوگاه‌های مرکزی حماس و اخیراً مسئول تجهیزات جنگی و تدارکات حماس در تمام سیستم‌های آن بود.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در 10 مارس عملیاتی نظامی را آغاز کرد که طی آن بدون تایید خبر شهادت مروان عیسی، اعلام کرد که او را ترور کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی در آن زمان گزارش دادند که  ارتش اسرائیل به اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه حمله کرد و مدعی شد که رهبر جنبش حماس در آنجا مخفی شده است.

چند روز بعد، در پانزدهم همان ماه، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که مقامات امنیتی اسرائیل به سطح سیاسی اسرائیل از افزایش نشانه‌ها مبنی بر شهادت رهبر مروان عیسی اطلاع داده‌اند.

هفته گذشته، مقامات اسرائیل و ایالات متحده به شبکه NBC گفتند که نهادهای امنیتی اخیراً موفق شده‌اند یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ در مورد رهبری حماس، از جمله از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه واقع در نوار غزه به دست آورند.

عزت الرشق یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در واکنش به این خبر گفت: به داستان اشغالگران درباره ترور برادر، رهبر مجاهد، مروان عیسی اعتمادی نیست و حرف آخر با رهبری جنبش حماس است.

الرشق تاکید کرد: زمان اشغال مجدد و اعلام ترور برادر مروان عیسی برای سرپوش گذاشتن بر بحران‌های پیش روی نتانیاهو و ناکامی ارتش اشغالگر در دستیابی به اهدافش است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/tgl34-903993556/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

بحران قانون سربازی

خواندن مطلب بعدی ←

جرایم جنسی در هتل‌های محل اسکان تخلیه شدگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *