۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بحران قانون سربازی

خبرگزاری رسمی دولتی اسرائیل، بحران قانون سربازی در دولت نتانیاهو را فاش کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یاریو لوین وزیر دادگستری عصر روز سه شنبه با رهبران احزاب خریدی (ارتدوکس افراطی) در مورد قانون سربازی اجباری دیدار کردند.

رهبران احزاب خریدی به نتانیاهو گفتند: خواسته‌های شما مغایر با توافقنامه ائتلافی است. باید با خاخام‌ها مشورت کنیم و سپس تصمیم بگیریم. یکی از رهبران حزب تهدید کرد که اگر چنین پیشنهادی را با خاخام‌ها مطرح کنیم، این احتمال وجود دارد که به ما بگویند از دولت خارج شویم.

نتانیاهو از نمایندگان احزاب خریدی در این نشست خواست تا با تعیین اهداف دقیق استخدام در تصمیم دولت و نه در قانون کنست موافقت کنند تا در آینده امکان تغییر آنها وجود داشته باشد. دولت در حال بررسی درخواست از دادگاه عالی برای تمدید زمان بیشتر برای ارائه پاسخ است.

همچنین عصر روز گذشته اعلام شد که اسرائیل در حال بررسی درخواست تعویق کوتاه مدت است، اما حتی در صورت تایید دیوان عالی، آخرین مهلت یکشنبه نیمه شب است.

اوایل امروز خبری در اینجا منتشر شد مبنی بر اینکه نتانیاهو یک هدف عددی برای جذب سربازان خریدی در ارتش اسرائیل ارائه کرده است که 2500 سرباز در هر سال است و به دلیل دشواری دستیابی به توافقات، جلسه دولت برای رای گیری به تعویق افتاد. دولت باید تا فردا به دادگاه عالی در این مورد پاسخ دهد. نتانیاهو با دادستان و یاریو لوین وزیر در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر متن قانون دیدار کرد.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/729279

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار درباره 3000 بمب منفجر نشده در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل ترور مروان عیسی را تایید کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *