۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موافقت دولت بایدن با ارسال تسلیحات به اسرائیل

ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت با ارسال تسلیحات و هواپیماهای جنگی بیشتر از اسرائیل حمایت کند.

رسانه‌های آمریکایی فاش کرد که بسته‌های تسلیحاتی جدید آمریکایی که به اسرائیل ارائه شده است شامل بیش از 1800 بمب «MK84» هر کدام به وزن 900 کیلوگرم و 500 بمب «MK82» به وزن هر کدام 227 کیلوگرم است.

در همین زمینه، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر اجازه «انتقال بمب و هواپیماهای جنگنده به ارزش میلیاردها دلار به اسرائیل» را داده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی که از افشای هویت خود خودداری کردند، نوشت که وزارت امور خارجه هفته گذشته اجازه انتقال 25 هواپیما و موتور جنگنده F-35A به اسرائیل را داده است.

کانال 13 گفت که این تحول تأیید می‌کند که علی‌رغم بروز اختلافات بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد هدایت جنگ، دولت بایدن معتقد است که انتقال تسلیحات بخشی از تنش میان آمریکا و اسرائیل نیست.

در همین زمینه، واشنگتن پست به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت که کشورش همچنان از اسرائیل در جنگ با غزه حمایت می‌کند.

این روزنامه توضیح داد که موضوع انتقال این قرارداد تسلیحاتی به «اسرائیل» از سال 2008 در کنگره تصویب شده بود. بنابراین، این وزارتخانه موظف به ارائه اطلاعیه جدید به قانونگذاران نبود.

قرارداد جدید تسلیحاتی یک روز پس از پایان سفر  یوآو گالانت، وزیر امنیت اسرائیل  به واشنگتن که طی آن با تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی در کاخ سفید دیدار کرد، انجام شد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy

→ خواندن مطلب قبلی

کشته شدن یک افسر اسرائیلی در نبردهای خان یونس

خواندن مطلب بعدی ←

بدبینی 61 درصد اسرائیلی‌ها نسبت به دستیابی به اهداف جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *