۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی

هزاران نفر در خیابان اصلی قیصریه در اعتراض به دولت آزادی گروگان‌های حماس در غزه شامگاه شنبه تظاهرات کردند.
Capture 193
تظاهرات در تل آویو

تظاهرکنندگان برای آزادی گروگان‌های غزه و انتخابات زود هنگام برای جایگزینی نخست‌وزیر نتانیاهو تظاهرات کردند. معترضین بزرگراه ایالون را مسدود کردند.

تجمع اصلی در خیابان کاپلان در تل آویو، محل اعتراضات هفتگی ضد دولتی، که محل برگزاری چندین کنفرانس مطبوعاتی و سخنرانی خانواده‌های گروگان‌ها و سیاستمداران غزه نیز بوده است.

پلیس جاده بگین در تل آویو را در حالی که معترضان اطراف مقر نظامی کیریا را آتش می‌زدند مسدود کرد. این تظاهرات پیش از این شاهد درگیری شدید بین پلیس و معترضان بوده و پلیس با نیروهای کمکی وارد محل شده است.

Capture2 2
افروختن آتش در جریان تظاهرات

در حالی که پلیس تلاش می‌کرد آنها را از آتش‌های مرکزی که در جاده بگین روشن شده بود، متفرق کند، شعار شرم بر شما توسط معترضان سر داده شد.

پلیس اعلام کرد که 16 نفر را در تل آویو دستگیر کرده است.

عصر شنبه، خانواده‌های گروگان‌ها در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که در 176 روز گذشته عزیزان خود را ندیده‌اند و از مدیریت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر در جنگ و مذاکرات مربوط به گروگان‌گیری انتقاد کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید برای جایگزینی نتانیاهو بودند.

بزرگراه آیالون در هر دو جهت توسط معترضان مسدود شد و گزارش شده است که پلیس برای متفرق کردن معترضان، از ماشین‌های آب‌پاش استفاده می‌کند.

تظاهرات در سراسر اسرائیل در برگزار ‌شد. حدود 1500 تظاهرکننده در اورشلیم در میدان پاریس گرد هم آمدند، آنها نیز خواهان آزادی گروگان‌ها شدند. طبق گزارش‌ها، 1500 نفر دیگر در هرتزلیا تظاهرات کردند و ساکنان مناطق مرزی غزه نیز تقاطع شعار هانگف در جنوب اسرائیل را مسدود کردند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-794460

→ خواندن مطلب قبلی

چهار شرط حماس و جهاد اسلامی برای توافق آتش بس

خواندن مطلب بعدی ←

هزینه تامین امنیت یاییر نتانیاهو در آمریکا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *