۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح استخدام خریدی برای خدمات امنیتی غیرنظامی

ارتش برای یافتن راه حل‌هایی برای استخدام خریدی (ارتدوکس افراطی) قوانین را دور می‌زند.

ژنرال فرماندهی مرکزی، یهودا فاکس، طرحی را برای دفاع از شهرک‌های یهودیه و سامره توسط اعضای یشیواهای خریدی تدوین کرد که مجبور نباشند روند استخدام را به روشی که امروزه شناخته شده است، طی کنند.

بر اساس این گزارش، این طرح استانداردهای صدها سرباز عادی و ذخیره در فرماندهی مرکزی را به سمت وظایف دیگر سوق داده و در صورت موفقیت در نوار غزه و مرز شمالی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در این طرح پیشنهاد شده است که یک مرجع برای حفاظت از مناطق زیر نظر وزارت دفاع ایجاد شود که مسئولیت حفاظت از محلات و مراکز ملکی را بر عهده خواهد داشت. این مرجع که عمدتاً توسط سربازان خریدی برای خدمات امنیتی تشکیل می‌شود، جایگزینی برای خدمت سربازی خواهد بود و یک سرویس امنیت ملی در نظر گرفته می‌شود.

از امروز، در شهرک‌های یوش کلاس‌های آماده‌باش و همچنین نگهبانی در طول جنگ وجود دارد. ساکنان شهرک نیز به کسانی که برای دفاع ارضی در ذخایر استخدام شدند، ملحق می‌شوند. امن‌ترین شهرک در فرماندهی مرکزی نیازمند 16 سرباز و ناامن‌ترین شهرک 60 سرباز است.

ارتش اسرائیل می‌داند که پس از جنگ، نیروهای دفاعی برای شهرک‌های یهودیه و سامره باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد و در حال بررسی استفاده از اعضای یشیوا برای این منظور هستند.

طبق این پیشنهاد محافظان امنیتی خریدی هر روز با حمل و نقل سازمان یافته وارد شهرک‌ها شده و در چندین شیفت فعالیت خواهند کرد. تخمین زده می‌شود که برای اجرای بهینه این برنامه به 7000 سرباز نیاز است و آموزش آنها در دانشکده ویژه‌ای که برای این منظور ایجاد می‌شود و در سطحی معادل سطوح تفنگدار در ارتش اسرائیل خواهد بود انجام خواهد شد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/yokra13863106

→ خواندن مطلب قبلی

هزینه تامین امنیت یاییر نتانیاهو در آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

موضع‌گیری اسموتریچ پیش از مذاکرات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *