۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت اسموتریچ با خرید دو اسکادران جنگنده

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی با خرید دو اسکادران جنگنده مخالفت کرد.

وزیر دارایی، بزالل اسموتریچ، به نخست وزیر نوشت که او تشکیل کمیته‌ای را که قرار است خرید دو اسکادران جنگنده به ارزش 35 میلیارد شکل را تایید کند، وتو خواهد کرد.

اسموتریچ در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، گفت: بودجه‌های جنگ به طور کامل به ارتش منتقل می‌شود. تشدید آینده راهبردی و بلندمدت تنها پس از جلسه یک کمیته عمومی امکان پذیر است، این همان چیزی است که در بودجه، مورد توافق قرار گرفت. من حاضر نیستم مخالف این قرارداد باشم.

وزیر دفاع در نامه‌ای که به نخست‌وزیر ارسال کرد، نوشت: وزارت دفاع می‌خواهد بدون موافقت کمیته وزارتی، برای تجهیز سیستم دفاعی، دو معامله بلندمدت، خرید یک اسکادران هواپیمای F-35 و یک اسکادران هواپیمای F-15، با هزینه کل حدود 35 میلیارد شکل اقدام کند. چنین حجمی بدون موافقت وزارت دارایی و در راس وزیر دارایی است و من قصدی برای تایید آن ندارم.

اسموتریچ همچنین نوشت: در جمع‌بندی مشترکی که با وزارت‌های دارایی و دفاع در رابطه با بودجه اصلاح‌ شده سال 2024 رهبری کردید، مقرر شد که برای این منظور یک کمیته عمومی تشکیل شود که طرح‌های خود را ظرف دو ماه ارائه کند. پس از جمع بندی مذکور، تشکیلات دفاعی از تشکیل کمیته جلوگیری کرده و به دنبال احراز حقایق میدانی و الزام بودجه هنگفت از جمله در معاملات خرید هواپیمای فوق الذکر است که با تمام احترام، چنین رفتاری قابل قبول نیست.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1088402

→ خواندن مطلب قبلی

پایان عملیات نظامی ارتش اسرائیل در بیمارستان شفا

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد اعضای کابینه از هیأت مذاکره کننده

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *