۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل هیوم: ترور ژنرال زاهدی، سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های نظامی بود

اسرائیل هیوم در واکنش به پاسخ سخت ایران به ترور مستشاران نظامی در سوریه: اسرائیل چیزی برای از دست دادن ندارد.

کنسولگری ایران در سوریه

نویسنده مقاله اسرائیل هیوم معتقد است: ترور مقامات ایرانی اوج تغییر معادله با جمهوری اسلامی است. منابع خارجی علاوه بر فرمانده سپاه قدس در سوریه و لبنان از کشته شدن سه مقام ارشد دیگر در کنسولگری دمشق خبر دادند.

از 7 اکتبر، تهران با استفاده محدود از نیروهای نیابتی خود در لبنان، سوریه، عراق و یمن سعی در حفظ فاصله ایمن از جنگ غزه داشته است. حزب الله جبهه ای را در شمال گشود که منجر به تخلیه ده ها هزار اسرائیلی شد. حوثی‌ها از طریق حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ و خلیج عدن موفق شدند تجارت بین المللی اسرائیل را هدف قرار دهند. در مورد سوریه، فعالان شبه نظامی با هدف مشارکت در اقدامات ضد اسرائیلی، حرکت خود را به سمت لبنان و به سمت منطقه جنوبی آغاز کردند، در عراق، پایگاه های نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

ایالات متحده حملاتی را در سطوح متغیر انجام داده است. در ماه‌های اخیر، مقامات ارشد شبه‌نظامیان طرفدار ایران در بغداد را ترور کرد. در یمن، اماکن نظامی و ابزارهای جنگی مورد حمله قرار گرفت و این سازمان اخیراً تهدیدات خود را برای مسیرهای کشتیرانی تشدید کرده است. بر اساس گزارش های خارجی، سوریه همچنان برای مقابله با اسرائیل باقی مانده است. تاکنون بیش از ده مستشار نظامی سپاه پاسداران به همراه چند نیروی حزب الله کشته شده‌اند.

هنوز زود است که بدانیم ایران و حزب الله چه پاسخی به ترور خواهند داد. کسانی خواهند بود که می‌گویند اسرائیل، اگر واقعاً پشت این عملیات بود، با چشمان باز به سمت یک جنگ همه جانبه در لبنان حرکت کرد. اما با ده‌ها هزار نفر تخلیه، کل منطقه کشور به کمربند امنیتی تبدیل شد.

نویسنده مقاله تصریح کرد: در بحبوحه جنگی که پایانی در آن متصور نیست، اسرائیلی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند. این پیام نه تنها به تهران، بلکه به مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی که مهمان ایران هستند نیز باید منتقل شود.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/defense/article/15527722

→ خواندن مطلب قبلی

موافقت اسرائیل با لحاظ کردن نگرانی‌های آمریکا در رفح

خواندن مطلب بعدی ←

زخمی شدن چهار پلیس در کوچاو یاییر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *