۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعمال محدودیت ترکیه بر رژیم صهیونیستی

دولت ترکیه برای اعمال فشار به اسرائیل در گستره صادرات خود محدودیت ایجاد می‌کند.

وزارت بازرگانی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور برای تحت فشار قرار دادن اسرائیل، جهت برقراری آتش‌‌‌‌‌بس در غزه، صادرات به اسرائیل را در 54 مورد محدود می‌کند.

مقامات ترکیه افزودند که این محدودیت تجاری تا زمانی‌که اسرائیل توقف فوری نبرد در غزه را اعلام نکند و اجازه مستمر کمک‌‌رسانی بشردوستانه کافی به فلسطین را بدهد، به قوت خود باقی خواهد ماند.

ممنوعیت صادرات که شامل آهن و مواد خام مورد استفاده در ساخت و ساز می‌شود، این نگرانی را دارند تا دایره محدودیت‌ها گسترش ‌یابد و نفت منطقه‌ای را نیز در بر گیرد و بر روند پروازهای ال ال بر فراز حریم هوایی ترکیه تأثیر بگذارد.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت: ما تصمیم گرفتیم اقداماتی جدید علیه اسرائیل انجام دهیم. این اقدامات که توسط رئیس جمهور ما تأیید شده است، گام به گام و بدون تأخیر اجرا خواهند شد و تا زمانی که اسرائیل آتش بس اعلام کند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه بدون وقفه به غزه برسد، محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت.

اسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم ترکیه، «قرارداد تجاری با اسرائیل» را باطل می‌کند و اورشلیم از متحدانش در کنگره آمریکا می‌خواهد تا نقض توافقات توسط ترکیه را بررسی کنند و علیه آنکارا تحریماتی را صادر کنند

کاتز گفت: اسرائیل تسلیم خشونت و زور نخواهد شد. ما اقدامات مشابهی را علیه ترکیه انجام خواهیم داد که به اقتصاد این کشور آسیب می‌رساند.

روابط اسرائیل و ترکیه که در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است، از زمان آغاز جنگ غزه به شدت وخامت یافته است. همچنین در پی تهدیدهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه بنیامین نتانیاهو، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ماه گذشته، با معاون سفیر ترکیه در اسرائیل تماس گرفت تا او را توبیخ کند.

 

لینک خبر: https://www.ynetnews.com/article/hjhydufl0

→ خواندن مطلب قبلی

تقاضای تعطیلی دفاتر آنروا

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو: تاریخ حمله به رفح مشخص شده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *