۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اطلاعات آماری سلامت در جامعه خریدی

مؤسسه مطالعات سیاستی خریدی، در یک مطالعه پیشگام، وضعیت سلامت جامعه خریدی را بررسی و منتشر کرد.

مطالعه‌ای توسط مؤسسه مطالعات سیاستی سلامت خریدی که برای اداره برنامه‌ریزی استراتژیک و اقتصادی وزارت بهداشت اسرائیل انجام شده است، داده‌های جدیدی را در مورد وضعیت سلامت جامعه خریدی در اسرائیل نشان می‌دهد. بر اساس داده‌ها، میزان مرگ و میر نوزادان در جامعه خریدی دو برابر بیشتر از جمعیت یهودی غیر خریدی است.

طبق گزارش ویژگی‌های سلامت جامعه خریدی،‌ به نظر می‌رسد که اکثر مرگ و میرها در میان نوزادان احتمالاً نتیجه ناهنجاری‌های شدید یا علل دیگری است که می‌توان در دوران بارداری شناسایی کرد. آمار جالب دیگری نشان می‌دهد که میزان بروز سرطان در میان خریدی (ارتدوکس‌های افراطی) 32 درصد کمتر است، شاید به این دلیل که جامعه خریدی جوان‌تر است.

در میان زنان خریدی، نرخ تولد با نقص مادرزادی 6.1 تولد در هر هزار تولد زنده، کمتر از نرخ تولد در میان زنان یهودی غیر خریدی و نرخ مرگ و میر نوزادان تقریباً دو برابر بیشتر است.

میزان معاینه ماموگرافی در میان زنان خریدی تقریباً نصف زنان یهودی غیرخریدی است. دلیل این امر ویژگی‌های فرهنگی و عدم آگاهی کافی جامعه خریدی است.

گزارش سلامت نشان می‌دهد که نرخ واکسیناسیون آنفولانزا در جمعیت خریدی به طور قابل توجهی پایین است؛ معادل 46 درصدکمتر از یهودیان خریدی. محققان معتقدند که دلیل آن عدم تمایل به واکسینه شدن با واکسن‌های جدید و همچنین عدم آگاهی کافی جامعه خریدی است. در رابطه با واکسیناسیون کودکان تفاوت مشخصی در میزان واکسیناسیون بین گروه‌های مختلف دیده نشد.

داو گلدبرگ، محقق مؤسسه مطالعات سیاستی سلامت خریدی، یکی از رهبران این مطالعه، افزود: فقدان داده‌ها در مورد سلامت و عوارض در جمعیت خریدی چالش مهمی است که مانع ادامه این مطالعه به عنوان اولین گام مهم در شناخت ویژگی‌های منحصر به فرد و نیازهای جمعیت خریدی است. وی افزود: تنها با جمع‌آوری داده‌های جامع و چند بعدی می‌توانیم یک سیاست بهداشتی سازگار ایجاد کنیم که سلامت جمعیت خریدی در اسرائیل را بهبود بخشد.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3657073

→ خواندن مطلب قبلی

ارجحیت عملیات نظامی در رفح بر عادی سازی روابط با عربستان

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی گوترش از ممانعت ورود خبرنگاران بین المللی به غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *