۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دو تیپ ذخیره به جنگ در غزه فراخوانده شدند

ارتش اسرائیل دو تیپ ذخیره را برای جنگ در غزه فراخواند.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه از احضار دو تیپ از نیروهای ذخیره برای انجام عملیات بیشتر در نوار غزه چند روز پس از خروج تعدادی از تیپ‌های رزمی از نوار غزه خبر داد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد بر اساس ارزیابی وضعیت، حداکثر دو تیپ ذخیره ظرف چند روز برای انجام فعالیت‌های عملیاتی در جبهه غزه فراخوانده خواهند شد و افزود: جذب دو تیپ ذخیره باعث تداوم تلاش، آمادگی برای دفاع و حفظ امنیت مردم می‌شود.

چند روز پیش ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لشکر 162 عملیات نظامی غافلگیرانه را در مرکز نوار غزه آغاز کرده است که نشان می‌دهد این عملیات توسط گروه رزمی تیپ 401، تیپ نهال و سایر واحدهای تحت فرماندهی لشکر 162 انجام می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش اعلام کرده بود که تمامی نیروهای زمینی از نوار غزه از جمله لشکر 98 با سه تیپ خود از منطقه خان یونس خارج می‌شوند و تنها تیپ نهال باقی ماند که در غزه فعالیت می‌کرد تا شمال را از مرکز و جنوب جدا کند.

رسانه‌های اسرائیلی در آن زمان گفتند که خروج تیپ 98 از خان یونس در چارچوب تدارک عملیات در رفح صورت گرفت.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از منابعی در ارتش گزارش داد که یکی از دلایل عقب نشینی، ترک مکان برای آوارگانی است که از آنها خواسته می‌شود رفح را ترک کنند و در عین حال تاکید کرد که هیچ ارتباطی بین فشارهای آمریکایی‌ها بر اسرائیل و عقب نشینی از خان یونس وجود ندارد.

به گزارش این روزنامه، این منابع افزودند که ارتش اسرائیل خود را برای ادامه عملیات علیه تیپ‌های حماس که در دیرالبلاح و رفح با آنها برخورد نکردند آماده می‌کند و در صورت لزوم ارتش می‌تواند به خان یونس بازگردد.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/04/15/1539073.html

→ خواندن مطلب قبلی

نشست بی‌نتیجه کابینه جنگ درباره ماهیت پاسخ به حمله ایران

خواندن مطلب بعدی ←

جزئیات پیشنهاد جدید حماس برای توافق آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *