۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله به رفح در ازای پاسخ به حمله ایران

ایالات متحده با طرح اسرائیل برای عملیات نظامی در رفح در ازای پاسخ محدود به ایران موافقت کرد.

خبرگزاری کان نوشت: یک منبع مصری صبح امروز (پنجشنبه) فاش کرد که دولت آمریکا با پذیرش طرح اقدام دولت اسرائیل در رفح در ازای عدم حمله اسرائیل در مقیاس وسیع به ایران موافقت کرد.

طبق این گزارش، مقامات آمریکایی به شبکه ABC گفتند که انتظار نمی‌رود اسرائیل تا پس از عید پسح به ایران حمله کند. بر اساس جزئیات ارائه شده، اسرائیل حداقل در دو شب هفته گذشته برای حملات تلافی جویانه علیه ایران آماده شد اما آنها را لغو کرد.

پاسخ‌های بالقوه در نظر گرفته شده توسط کابینه جنگ شامل گزینه‌های زیادی است. از حمله به مقامات نظامی ایرانی در منطقه، اما نه در خاک ایران، تا حمله سایبری.

منابع مصری گفتند که نیروهای مصری در شمال صحرای سینا برای مقابله با سناریوی تهاجم ارتش اسرائیل به رفح در حالت آماده باش کامل هستند.

این منبع مصری تصریح کرد: به عنوان بخشی از تدارکات مصر برای عملیات اسرائیل در رفح، ظرفیت جذب کمپ‌های آوارگان شهر خان یونس که تحت نظارت هلال احمر مصر هستند همچنین میزان کمک‌های ورودی به آنها با هماهنگی اسرائیل افزایش یافت.

یک منبع اسرائیلی گفت که اسرائیل در اجرای پاسخ اولیه که از قبل برای حمله ایران برنامه ریزی و تایید شده بود، مشکل خواهد داشت. بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفت منتظر گفت‌وگو با بایدن در مورد این موضوع بماند زیرا حساسیت سیاسی افزایش یافته است. پاسخی به حمله ایران وجود خواهد داشت اما به احتمال زیاد با آنچه برنامه ریزی شده بود متفاوت خواهد بود و با نحوه عملی که باید بلافاصله انجام می‌شد، متفاوت است.

به عنوان بخشی از فشار بر اسرائیل برای اجتناب از پاسخ غیرعادی، دیپلمات‌هایی که با مقامات ارشد اسرائیلی صحبت کردند گفتند: هیچ کس تضمین نمی‌کند که ما بتوانیم 100 درصد از حمله بعدی ایران جلوگیری کنیم. دیپلمات‌های غربی در اینجا اخباری را ارائه کردند که درک این است که اسرائیل پاسخ خواهد داد، سوال این است که چگونه مطمئن شویم که پاسخ منجر به تشدید گسترده نخواهد شد.

وزرای خارجه انگلیس و آلمان پاسخ اسرائیل را وتو نکردند، اما تمایل به تشدید نکردن اوضاع دارند. دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس که در حال حاضر به اسرائیل سفر کرده است، گفت: روشن است که اسرائیل تصمیم گرفته است به حمله ایران پاسخ دهد و او امیدوار است که به گونه‌ای عمل کند که تا حد امکان کمترین تنش را در منطقه ایجاد کند.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/739435

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار خاخام‌های خریدی به دری: حمله به ایران خطری برای اسرائیل است

خواندن مطلب بعدی ←

کاهش شدید تولید ناخالص داخلی اسرائیل در سه ماهه چهارم سال 2023

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *