۳۰ شهریور ۱۴۰۳

امکان صدور حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو، گالانت و هالیوی

معاریو: حکم های بازداشت بین المللی علیه نتانیاهو، گالانت و هالیوی صادر شده است.

شورای امنیت ملی اسرائیل روز چهارشنبه در مورد امکان صدور حکم بازداشت بین المللی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش، بحث و تبادل نظر کرد.

سایت روزنامه معاریو از کانال 13 گزارش داد که مذاکره محرمانه در شورای امنیت ملی به منظور آماده سازی برای امکان صدور حکم بازداشت بین المللی در روزهای آینده علیه مقامات ارشد اسرائیل صورت گرفته است و بر اساس اطلاعات و نشانه‌های موجود به مقامات ارشد اسرائیل، این احتمال وجود دارد که دادگاه کیفری بین المللی در لاهه حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت و هالیوی را صادر کرده است.

این کانال توضیح داد که به عنوان بخشی از این گفت‌وگو، تعدادی از اقدامات فوری که اسرائیل باید برای مقابله با این گام احتمالی اتخاذ کند، از جمله راه اندازی یک کمپین سیاسی در سطح بین المللی علیه خود تصویب شد.

این کانال توضیح داد به عنوان بخشی از ممانعت از این حرکت احتمالی، نتانیاهو در زمان بعدی با همتایان خود از هلند، جمهوری چک و اتریش گفت‌وگو خواهد کرد. در همین حال، ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و مایک هرتزوگ، سفیر تل‌آویو در واشنگتن، با کنگره آمریکا و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تماس خواهند گرفت.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1094428

→ خواندن مطلب قبلی

سفر هالیوی و بار به مصر

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش دوباره قیمت‌ها در اسرائیل پس از عید پسح

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *