۳۱ شهریور ۱۴۰۳

یاییر گولان: بن گویر و اسموتریچ دشمن هستند

 ژنرال گولان: نتانیاهو تحت فشار است، اسموتریچ و بن گویر دشمن هستند.

ژنرال یاییر گولان، عضو سابق کنست، صبح امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با معاریو در مورد عملکرد رده‌های سیاسی در ارتباط با موارد مختلف در مورد معامله آشکار گروگان‌ها صحبت کرد.

گولان در ابتدای سخنان خود گفت: تا زمانی که ربوده شدگان، ساکنان غزه و شمال رها شده است، هیچ روالی وجود ندارد. مشکل نظامی نیست، فقط سیاسی است. بنیامین نتانیاهو می‌توانست چند ماه پیش درباره ربوده‌شدگان به توافق برسد اما او تحت فشار است، می‌ترسد و نمی‌تواند در برابر فشارهای اسموتریچ و بن گویر مقاومت کند.

وی در ادامه انتقاد خود از رده سیاسی را ادامه داد: اغماض مستمر نتانیاهو و برخی از وزرای او برای منافع اسرائیل مضر است، برای کشور اسرائیل مضر است، آسیب هم داخلی است، هم سیاسی و هم خارجی و ما در بن بست قرار داریم.

او در مورد بن گویر و اسموتریچ گفت: من اینجا به صراحت می‌گویم، هر کس برای زندگی 133 اسرائیلی قلب سختی داشته باشد؛ کسی که اصلاً ربوده شدگان برای او مهم نیست؛ کسی که بازگشت به گوش کتیف را هنگام جنگ جشن می‌گیرد؛ آدم‌های بد دلی که راحت می‌گویند «با هم پیروز می‌شویم» اما به دلایل ملاحظات سیاسی هر کاری می‌کنند تا جامعه اسرائیل را درهم بشکنند.

گولان ادامه داد: ما باید به یک معامله گروگان‌گیری دست یابیم، برای آن باید به آتش‌بس برسیم، این برای اسرائیل خوب است. ملاحظات بین‌المللی و در درجه اول ملاحظات انسجام و انعطاف‌پذیری جامعه اسرائیل، ملاحظات تعیین کننده هستند، این همان چیزی است که باید یک دولت عادی را هدایت کند. در حالی‌که ما برای ویرانی شمال و اطراف غزه عزادار هستیم، این مردم ساخت‌و‌ساز در سامره را جشن می‌گیرند، باور کردنی نیست.

فشار اصلی برای دستیابی به توافق باید توسط کل ارتش اسرائیل در غزه اعمال می‌شد، در حالی‌که همه اهرم‌های فشار شما قدرتمندترین هستند، چرا این اتفاق نیفتاد؟ چرا همه اعضای ارشد نهاد امنیتی شهادت می‌دهند که رده سیاسی تلاش می‌کند تا نتانیاهو را از دستیابی به توافق منع کنند؟ در حالی‌که ما باید در اسرع وقت به توافق برسیم.

نماینده سابق کنست مدعی شد که حماس شکست خورده است، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که برای آزادی گروگان‌ها به توافق برسیم که صلح را در جنوب و شمال به ارمغان می‌آورد. صلح در شمال صلح در جنوب و شمال منجر به آغاز بازسازی جنوب و شمال خواهد شد، وضعیت در آنجا فاجعه‌بار است.

گولان در پایان سخنان خود گفت: من بازگشت امید به جامعه اسرائیل را به لحاظ فیزیکی و مفهومی پیشنهاد می‌کنم، مردم می‌خواهند برگردند و زمانی برمی‌گردند که سطح وسیعی از امنیت و حفاظت توسط ارتش اسرائیل وجود داشته باشد. ما باید به یک معامله گروگان‌ها دست یابیم، برای آن باید به آتش‌بس برسیم، این برای اسرائیل خوب است. طرز تفکر متعصبانه مسیحایی همیشه برای مردم یهود فاجعه‌بار است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1095530

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش قیمت بنزین

خواندن مطلب بعدی ←

جمع آوری شواهد از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *