۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مهمترین شروط حماس برای توافق

هنیه مهمترین شروط حماس برای توافق با اسرائیل را فاش کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: جنبش او مشتاق دستیابی به توافقی جامع و منسجم برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در نوار غزه است.

هنیه در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، با توجه به بحث‌های جاری در قاهره برای دستیابی به یک آتش‌بس پایدار در نوار غزه، افزود: حماس همچنان مشتاق دستیابی به یک توافق جامع و منسجم برای مبادله اسرا است که به تجاوز پایان دهد و خروج ارتش اسرائیل از غزه را تضمین کند.

هنیه افزود: جدیت و مثبت بودن جنبش قبل از دور کنونی مذاکرات تایید شده است و حماس یک سری تماس با میانجی‌ها و جناح‌های مقاومت انجام داد و قبل از اعزام هیأت خود به قاهره، جلسات و رایزنی‌های فشرده‌ای را در داخل و خارج انجام داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که مواضع و شروط مثبت و انعطاف‌پذیری برای توقف تجاوز به نوار غزه ارسال کرده‌اند و این موضعی اساسی و منطقی است که آینده باثبات‌تری را رقم می‌زند.

هنیه در پاسخ به این سوال که اگر آتش‌بس اولین نتیجه آن نباشد چه معنایی دارد؟ گفت: میزان مشکلات سیاسی و جنایات انجام شده در غزه و رهبری آن در نتیجه خرابکاری در تلاش‌های انجام شده توسط واسطه‌ها برای توافق است.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/05/05/1539170.html

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا دوست بد اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

یورش پلیس به دفاتر الجزیره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *