۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تنش بین نتانیاهو و سران امنیتی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های اسرائیلی از تنش و مشاجره بین نتانیاهو، گالانت و رونن بار خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نخست‌وزیر نتانیاهو و سران امنیتی (وزیر دفاع و رئیس شین بت) بر سر بحث‌هایی که درباره روند جنگ، از جمله روز پس از جنگ در غزه برگزار شد، با یکدیگر مشاجره کردند.

طبق گزارش‌های خبری پس از آنکه گالانت بدون حضور نتانیاهو نشست و گفت‌وگویی استراتژیک در مورد رفح با روسای شین بیت و موساد برگزار کرد، این هفته درگیری شدید بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، رخ داد. این مشاجره چند روز پیش در بحث محدود نخبگان سیاسی-امنیتی درباره گسترش عملیات در رفح رخ داد.

رئیس شین بت، رونن بار، در این جلسه گفت: ما یک جلسه بررسی با وزیر دفاع برگزار کردیم و در این جلسه تمام مواضع و ملاحظات جنگ را بررسی کردیم. نتانیاهو با قطع سخنان وی با عصبانیت پرسید آیا شما با وزیر دفاع بحث راهبردی دارید؟

نتانیاهو که تا آن لحظه از این بحث اطلاعی نداشت، افزود: تا آنجایی که من به یاد دارم شین بت و موساد زیرمجموعه و تابع نخست وزیر هستند، گالانت در واکنش به سخنان نتانیاهو گفت: آیا شما وزیر دفاع را از برگزاری مذاکرات استراتژیک منع می‌کنید؟! اگر ما نباشیم دقیقاً چه کسی این کار را انجام خواهد داد؟

نخست وزیر گفت که بحث راهبردی فقط در کابینه و با حضور وی انجام می‌شود. وزیر دفاع در پاسخ گفت: هر وقت شما بحث راهبردی انجام دهید، ما آماده‌ایم. مشکل اینجاست که شما چنین بحث و گفت‌وگویی را انجام نمی‌دهید.

اطرافیان نخست وزیر گفتند که این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد و نخست وزیر به گالانت اجازه داد تا بدون اجازه و البته فقط در مورد موضوع ربوده‌شدگان با رؤسای سازمان‌های زیرمجموعه دیدار کند.

دفتر گالانت نیز از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در این خودداری کرد.

منابع آگاه از مضمون گفت‌وگوها گفتند که در این جنگ نیز همواره بحث‌های تشکیلات دفاعی از جمله بحث‌های راهبردی با وزیر دفاع بوده است. به گفته این منابع، گالانت نه تنها کار اشتباهی انجام نداده بلکه این کار لازم بوده است. آنها مدعی شدند که نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی از گالانت خشمگین است و البته نتانیاهو ملاحظات ائتلاف را نیز درنظر می‌گیرد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش شکایت علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار رئیس ستاد کل ارتش و دیگر مقامات نهادهای دفاعی با خاخام یوسف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *