۳۱ شهریور ۱۴۰۳

قانون استخدام بحران ساز شد، عصبانیت خریدی‌ها از یوآو گالانت

رسانه‌های خریدی از عصبانیت جامعه خریدی از گالانت درباره قانون استخدام خبر دادند.

رسانه‌های خریدی گزارش دادند که جناح‌های خریدی (ارتدوکس افراطی) از عملکرد وزیر دفاع، یوآو گالانت، ناامید شده‌ و عصبانی هستند. به گفته مقامات ارشد خریدی علی‌رغم مصالحه از سوی جامعه خریدی، گالانت در موضوع خدمت سربازی، بر توافق با گانتز مبنی بر عدم تصویب قانون سربازی در زمان حاضر اصرار دارد.

سایت روزنامه کیکار وابسته به جامعه خریدی نوشت: در سایه مدیریت جنگ، نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو، همراه با یوسی فاکس، وزیر دولت، همچنان در حال بررسی قانون خدمت سربازی و تنظیم وضعیت دانشجویان یشیوا هستند. این رسانه هشدار داد که عدم تصویب این قانون می‌تواند دولت نتانیاهو را متلاشی کند.

طبق گزارش روزنامه‌های خریدی، در روزهای اخیر، جناح‌های خریدی که از موضع گالانت عصبانی هستند، تصمیم گرفتند مذاکراتی را که با یوآو گالانت، وزیر دفاع داشتند، به دلیل اصرار وی بر موافقت با قانونی که مورد قبول رئیس اردوگاه دولتی است، متوقف کنند.

طبق گفته مقامات ارشد خریدی آگاه از این موضوع، جامعه خریدی با مصالحه‌هایی موافقت کرده که در گذشته به هیچ وجه با آنها موافقت نمی‌کردند، گالانت نیز این را می‌داند، اما او ترجیح می‌دهد به گانتز حق وتوی این قانون را بدهد تا این کار را انجام دهد و گانتز نیز اجازه هیچ پیشرفتی را در تصویب این قانون نمی‌دهد.

به گفته آنها بنی گانتز آماده دستیابی به هیچ توافق واقع بینانه‌ای نیست زیرا می‌داند که تصویب قانون سربازی موجب ثبات به ائتلاف دولتی می‌شود و بنابراین از موضوع استخدام برای ایجاد یک بحران سیاسی که منجر به انتخابات می‌شود، استفاده می‌کند. گالانت نیز با گانتز همراه است که در این صورت، او نیز تمایل دارد که دولت سقوط کند.

این منابع افزودند: نتانیاهو باید به زودی این لایحه را که دولت در حال بررسی آن است، به دادگاه عالی ارائه کند و در عین حال ضرب‌الاجلی از جناح‌های خریدی وجود دارد که قانون سربازی اجباری در نشست تابستانی کنست تصویب شود اما از امروز دیگر هیچ پیشرفت و همکاری در این موضوع وجود ندارد، ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نداشتیم. این امکان وجود دارد که به دلیل رفتار گالانت و عصبانیت خریدی‌ها، در اسرائیل انتخابات زود هنگام برگزار شود.

 

لینک خبر: https://www.kikar.co.il/haredim-news/sd5mbp

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار گانتز به نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

چیزی تا انتخابات خاخام اعظم نمانده است!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *