۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استاد دانشگاه تل آویو: حیف که نتانیاهو در بالگرد نبود!

استاد ارشد دانشگاه تل آویو: حیف که نتانیاهو در بالگردی که سقوط کرد، نبود.

الی گلمن، رئیس کمیته اجرایی و استاد دانشگاه تل‌آویو عصر روز یکشنبه در یکی از گروه‌های واتس‌اپ گزارشی از سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران را منتشر کرد و نوشت: شرم آور است که نتانیاهو همراه آنها نبود. یک تصادف می‌تواند از بسیاری از مشکلات ما و جهان جلوگیری کند.

هنگامی که از این استاد خواسته شد کلمات آن گروه را حذف کند، گفت: با اجازه شما، این نظر را پاک نمی‌کنم. میزان صدمه‌ای که نتانیاهو در روندی که از 27 سال پیش آغاز شده و با سرعتی فزاینده در حال شتاب گرفتن است به کشور اسرائیل وارد کرده است در برابر آرزو برای رخداد حادثه‌ای که این رذل را از زندگی ما پاک کند، اصلاً زیاده روی نیست. نتانیاهو آگاهانه و خونسردی و عمدا، نابودی کشور اسرائیل را طراحی و اجرا کرد. مقصر اصلی او است.

یکی از نمایندگان کنست در نامه‌ای به رئیس دانشگاه تل آویو، پروفسور آریل پورات خواستار استیضاح گلمن شد.

در نامه نماینده کنست آمده است: امشب سخنان رئیس کمیته اجرایی آقای الی گلمن پیرو مطلبی در مورد سقوط هواپیمای ایرانی، آرزوی مرگ و مهمتر از همه انتشار در بسیاری از این موارد توهین آمیز که هدف آنها شادی از مرگ نخست وزیر است، برای هیچ کس ازجمله یک استاد مناسب نیست. سخنان او باعث رنجش نخست وزیر و حامیان دولت شد. هر کس که اینگونه اظهار نظر کند، لیاقت این را ندارد که یک چهره عمومی باشد.

سازمان خاخام زوهر سخنان گلمن را محکوم کرد و گفت: مایه تاسف است که شخصی با تحصیلات عالی آرزوی مرگ نخست وزیر را دارد. وی از همه خواست که با احترام رفتار کنند.

شایان ذکر است که روز گذشته دکتر رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان وی از جمله وزیر خارجه، دکتر امیر عبداللهیان در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند. سرهنگ دکتر موشه الاد، خاورشناس و مدرس کالج آکادمیک گالیله غربی، در گفت‌وگو با سایت روزنامه معاریو، این سقوط را مرموز توصیف کرد. وی نقص فنی و ترور هدفمند را در سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران رد نکرد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/637903

→ خواندن مطلب قبلی

ممانعت اسرائیل از ورود 3000 کامیون کمک‌رسان

خواندن مطلب بعدی ←

دستگیری 13 عضو شهرداری تل آویو به جرم فساد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *