۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزرای کابینه جنگ: نتانیاهو هیچ راهی برای معامله گروگان‌ها باقی نگذاشته است

کانال 12عبری: نتانیاهو در جلسه کابینه جنگ بار دیگر پیشنهاد مذاکرات و معامله گروگان‌ها را رد کرد.

نیتزان آلون، مسئول پرونده گروگان‌ها در ارتش اسرائیل، در جلسه کابینه جنگ مذاکرات تبادل اسرا را پیشنهاد داد. هسته اصلی آن تمایل به ارائه راهکاری جدید برای تعهد به صلح دائم در مرحله دوم توافق است.

وزیران یوآو گالانت، بنی گانتز و گادی آیزنکوت از این پیشنهاد حمایت کردند. بنی گانتز و گادی آیزنکوت خواستار آزادی عمل تیم مذاکره کننده و کاهش محدودیت‌های اعمال شده، شدند تا بتواند به توافق برسند.

در جریان جلسه نخبگان سیاسی و امنیتی، گانتز به نتانیاهو گفت: در حالی که تیم مذاکره کننده در حال صحبت هستند، به شما نگاه می‌کنم، حالات چهره و زبان بدن شما را می‌بینم و مشخص است که شما راضی نیستید. اگر چنین است، افراد دیگری را جایگزین آنها کنید و به سراغ کسی بروید که به او اعتماد دارید.

نتانیاهو پاسخ داد که هر پیشنهادی که منجر به توقف جنگ شود را نمی‌پذیرد. آیزنکوت که از پاسخ نتانیاهو ناراحت شده بود گفت: هیچ کس در اینجا نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند اما شما هیچ راهی برای بازگشت گروگان‌ها باقی نگذاشته‌اید.

به گفته برخی منابع، نتانیاهو، نیتزان آلون و ددی بارنیا، رئیس موساد را به دلیل پیشنهاداتی که در این دیدار برای پیشبرد طرح جدید برای مذاکرات، مطرح کردند، سرزنش کرد. نتانیاهو به آلون و بارنیا گفت که مذاکرات نباید بر مبنای این پیشنهاد انجام شود. وی از آنها خواست پیشنهاد جدیدی را مطرح کنند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics

→ خواندن مطلب قبلی

دستگیری 13 عضو شهرداری تل آویو به جرم فساد

خواندن مطلب بعدی ←

نامه اعتراضی مدیران مدارس به یوآو کیش: سر خود را زیر برف کرده‌اید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *