۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هالیوی بر نیاز فوری برای دستیابی به توافق تاکید کرد

هرزی هالیوی: نیاز فوری برای دستیابی به توافق مبادله با حماس وجود دارد.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان شرکت در جلسه کابینه جنگ که شب گذشته برگزار شد، بر ضرورت فوری برای دستیابی به توافقی با جنبش حماس که منجر به آزادی اسرای اسرائیلی شود، تاکید کرد.

خبرنگار سیاسی سایت اسرائیلی والا از دو منبع آگاه روز پنجشنبه گزارش داد که هالیوی در این دیدار گفت: ارتش اسرائیل در حال اعمال فشار نظامی بر حماس از جمله از طریق عملیات در رفح است اما این باید با یک روند سیاسی برای آزادی گروگان‌ها مرتبط شود.

پیشتر، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته بود که شورای جنگ به تیم مذاکره کننده دستور داده است تا مذاکرات برای بازگشت اسرا در غزه را ادامه دهند.

کانال 12 اسرائیل نیز به نقل از دفتر نتانیاهو تأیید کرد که تیم مذاکره کننده در جلسه شورای جنگ دستوری برای از سرگیری ارتباطات در مورد معامله تبادل اسرا دریافت کرده است.

به گفته همین منبع، دفتر نتانیاهو دقیقاً مشخص نکرده است که این دستورالعمل چیست و چگونه انتظار می‌رود که تیم مذاکره‌کننده مذاکرات را به پیش ببرد.

در همین راستا یک منبع رسمی اسرائیلی گفته بود که تلاش‌هایی برای تدوین پیش نویس جدید توافق مبادله‌ای با جنبش مقاومت اسلامی وجود دارد که کلیات آن در جلسه شورای جنگ ارائه شد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371222

→ خواندن مطلب قبلی

سخنرانی نتانیاهو در کنگره

خواندن مطلب بعدی ←

کشف اجساد 3 اسیر اسرائیلی در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *