۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید به شورش سرباز اسرائیلی

یک سرباز اسرائیلی که در نوار غزه خدمت می‌کند، تهدید به شورش نظامی کرد.

یک سرباز اسرائیلی که در نوار غزه خدمت می‌کند، تهدید کرد که اگر یوآو گالانت وزیر دفاع تصمیم بگیرد تشکیلات خودگردان فلسطین را به غزه بر سر کار بیاورد یا از نوار غزه عقب نشینی کند، شورش نظامی گسترده‌ای در پی خواهد داشت.

به گزارش رسانه های اسرائیلی، یک سرباز ذخیره نقابدار در داخل یک خانه ویران شده در نوار غزه در یک کلیپ ویدئویی و پشت سر او شعارهایی به زبان عبری برای جنبش افراطی “کاچ” نوشته شده بود که به گفته رسانه‌های اسرائیلی به عنوان یک سازمان تروریستی در اسرائیل طبقه بندی می‌شود.

این سرباز گفت: من و 100 هزار سرباز ذخیره، کلید غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین، فتح، حماس یا هیچ نهاد عربی تحویل نخواهیم داد.

وی خواستار استعفای وزیر دفاع شد و افزود: شما نمی‌توانید در جنگ پیروز شوید و نمی‌توانید ما را رهبری کنید و به ما دستور بدهید.

وی خطاب به گالانت افزود: به شما می‌گویم اگر ما به سمت پیروزی نرویم، صد هزار سرباز ذخیره اینجا خواهند ماند، ما از ساکنان کشور اسرائیل می‌خواهیم تحت حفاظت ارتش ما به غزه بیایند.

وی ادامه داد: ما به حرف یک رهبر گوش خواهیم داد، او نه وزیر دفاع است و نه رئیس ستاد ارتش (هرزی هالیوی)، او فقط نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) است.

این سرباز گرایشات انتقام جویانه حاکم بر ارتش اسرائیل را با بیان این مطلب آشکار کرد و گفت: ما می‌خواهیم همه کسانی را که کشتار ما را جشن گرفتند، همه بچه های خردسالی را که در غزه بر سر هم رزمان ما زیر پا گذاشتند، بکشیم و شما هم زنده نخواهید ماند، گالانت نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی با تهدید وزیر دفاع افزود: اینجا به شما می‌گویم یا کارنامه خود را تغییر دهید و متوجه شوید که ما می‌خواهیم پیروز شویم یا فقط از نخست وزیر و یا هرکسی که تصمیم بگیرد باید پیروز شویم، تبعیت می‌کنیم.

به گزارش معاریو، این ویدئو باعث شوک ارتش اسرائیل شد و یاییر نتانیاهو، پسر نخست وزیر اسرائیل آن را در حساب کاربری خود در اپلیکیشن تلگرام منتشر کرد.

روزنامه هاآرتص نوشت: آنچه که سخنران در این ویدئو گفته است، علاوه بر انتشار آن توسط یائیر نتانیاهو، ممکن است یک جرم جنایی مرتبط با شورش باشد که مجازات آن تا پنج سال زندان است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این سخنان گفت: رفتاری که در این ویدئو ثبت شده است، نقض جدی دستورات و ارزش‌های ارتش اسرائیل و مظنون به ارتکاب جنایات جنایی است.

وی فزود: با توجه به جدی بودن حادثه، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش دستور داد تا با سربازان و فرماندهان در همه سطوح گفت‌وگو شود.

برای ماه‌ها، آنچه به نظر می‌رسید اختلاف نظر بین گالانت وزیر دفاع و نخست‌وزیر نتانیاهو در مورد حکومت آینده غزه باشد، ظاهر شده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1101730

→ خواندن مطلب قبلی

القسام از دستگیری چند سرباز صهیونیست خبر داد

خواندن مطلب بعدی ←

نگرانی اسرائیل از دستیابی ایران به امکانات سایبری روسیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *