۳۰ شهریور ۱۴۰۳
دانشجویان دانشگاه عبری اورشلیم به حمایت از فلسطین برخواستند.

روز سه‌شنبه، دانشجویان دانشگاه عبری، علیه جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند. آنها پوسترهایی با شعارهایی مانند «روح و خون ما به فدای اقصی»، «چاره‌ای جز اخراج اشغالگر نیست» حمل می‌کردند و پرچم فلسطین به دست داشتند.

برگزارکنندگان، انگیزه این تظاهرات را مقابله با ویرانی‌ها و کشتار مداوم مردم فلسطین اعلام کردند.

در همین حال، جنبش ایم تیرتزو تظاهرات دیگری در مقابل این اعتراض برگزار کردند و پرچم‌های اسرائیل را به اهتزاز درآوردند و سرود «هتیکوا» را خوانند.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنو، در واکنش به تظاهرات دانشجویان در دانشگاه عبری گفت: غیرقابل تصور است که دانشگاه عبری اجازه برگزاری تظاهرات شرم‌آور حامیان ترور را بدهد، در حالی که سربازان قهرمان ما در میدان جنگ می‌جنگند، پرچم‌های فلسطین را در قلب محوطه دانشگاه به اهتزاز درآورند.

وی افزود: من از روسای دانشگاه می‌خواهم که فوراً همه معترضان را تعلیق کنند و اگر تصمیم گرفتند تا علیه آنها اقدامی نکنند، ما تمام اختیاراتی که در کنست داریم را برای تعلیق بودجه آنها به کار می‌گیریم.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی نیز تظاهرات را محکوم کرد و از افسران پلیسی که تظاهرات را متفرق کردند تمجید کرد. او از وزیر آموزش یوآو کیش و مدیریت دانشگاه خواست تا به این وضعیت رسیدگی کنند.

رئیس اتحادیه ملی دانشجویان، الچنان پلهایمر، اظهار داشت: آنچه در دانشگاه عبری می‌بینیم غفلتی غیرقابل تصور است. چاره‌ای جز پیشنهاد قوانینی علیه محرک‌های ترور وجود ندارد و ما از همه نهادهای مرتبط، در درجه اول از اعضای کنست می‌خواهیم که به مبارزه ما علیه ترور در دانشگاه بپیوندند.

 

لینک خبر : https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-804003

→ خواندن مطلب قبلی

رئیس سابق موساد علیه دادستان لاهه

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات تخریب خانه‌های منطقه بنیامین

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *