۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حمله شدید ارتش اسرائیل به رفح

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله کردند.

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه برای دویست و سی و ششمین روز ادامه دارد و ارتش اسرائیل به روش‌های مختلف به نابودی مردم این نوار ادامه می‌دهد. شب گذشته شهر رفح شاهد کشتار هولناک جدیدی علیه آوارگان بود.

در نتیجه بمباران شهر رفح، خانه‌ای در محله شیخ الرضوان، تعدادی فلسطینی کشته و زخمی شدند. همزمان با بمباران اسرائیل، خدمات ارتباطی و اینترنتی نیز در شهر رفح قطع شد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شدید بین مقاومت و ارتش اسرائیل در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، صدای انفجار شنیده شد.

کشتار اخیر در رفح دست کم 22 قربانی و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. جنبش حماس ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد که دشمن با هدف قرار دادن خیمه‌های آوارگان غرب رفح دست به کشتار جدیدی زد که در پی آن ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

قبل از وقوع این قتل عام، وزارت بهداشت اعلام کرد که 46 کشته و 110 زخمی به بیمارستان‌ها رسیده است، تلفات جنگ جاری اسرائیل از 7 اکتبر 2023 به 36096 قربانی و 81136 زخمی رسید.

همچنین سه نفر از جمله دو کودک نیز در نتیجه بمباران خانه خانواده ابوجزار در منطقه معان در جنوب خان یونس کشته شدند.

در همین حال، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی بار دیگر تاکید کرد که هیچ منطقه امنی در غزه برای پناه بردن مردم وجود ندارد.

در همین حال، ارتش اسرائیل در ادامه تهاجمات خود به رفح متحمل خسارات شد.گزارش‌های اسرائیل حاکی از کشته شدن حداقل یک سرباز و مجروح شدن 13 نفر دیگر است. گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی از انفجار یک خانه با مواد منفجره با نیروهای اسرائیلی در جنوب رفح خبر داد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371448

→ خواندن مطلب قبلی

اعتصاب دانشجویان دانشگاه تل آویو سرکوب شد

خواندن مطلب بعدی ←

دست‌نوشته نیکی هیلی روی گلوله‌های اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *