۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بهای جنگ؛‌ افزایش شدید بیماری‌های روانی در میان اسرائیلی‌ها

کانال 12 عبری: هزاران اسرائیلی از زمان جنگ غزه در مراکز توانبخشی تحت درمان هستند.

کنست اسرائیل روز چهارشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و فاش کرد که 17825 اسرائیلی در سه ماه اول پس از آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته در مراکز توانبخشی روانی و جسمی تحت درمان قرار گرفتند.

مراو پلگ گابای و رونی بلنک از مرکز تحقیقات و اطلاعات کنست در جلسه کمیته بهداشت پارلمانی دیروز سه شنبه اعلام کردند که 15 مرکز توانبخشی فعال در اسرائیل وجود دارد که 5 مرکز در اطراف غزه است.

Capture 63

وی تاکید کرد: تمامی مراکز به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پاسخگویی به تهدیدات امنیتی ایجاد شد و از زمان شروع جنگ غزه در 7 اکتبر تا پایان دسامبر گذشته، 17825 نفر حداقل یک بار در مراکز توانبخشی تحت درمان قرار گرفتند.

آنها توضیح دادند که این تعداد دوبرابر تعداد درمان‌شدگان در مراکز توانبخشی طی 9 ماهه اول سال 2023 به تعداد 7380 نفر و سه برابر تعداد درمان‌شدگان در این مراکز در کل سال 2022 به تعداد 5148 نفر است.

همچنین وخامت وضعیت روانی اسرائیلی‌ها و افزایش درخواست برای مراقبت از سلامت روان در تمام ارگان‌هایی که با سلامت روان سروکار دارند ثبت شده است. صندوق‌های بیمه سلامت در ماه‌های اول جنگ از افزایش ده‌ها درصدی تعداد بیماران مبتلا به اضطراب یا افسردگی و افزایش شدید مصرف داروهای روان‌پزشکی خبر دادند.

حدود یک ماه پیش اعلام شد که انجمن Netal که خدمات بهداشت روانی را برای قربانیان تروما به صورت ملی ارائه می‌دهد، از زمان آغاز جنگ تاکنون شاهد افزایش 700 درصدی تعداد بیماران بالینی بوده است و با گذشت نیم سال از جنگ، بیش از 10000 سرباز در جنگ قربانی تروما شدند.

گفتنی است بودجه درمان از طریق وزارتخانه‌ها، موسسه بیمه ملی و بودجه بیماران تامین می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-specials/data_n12/Article-1fb14fa6f6fbf81027.htm

→ خواندن مطلب قبلی

اسموتریچ: طولکرم را غزه کنید!

خواندن مطلب بعدی ←

محور فیلادلفیا در کنترل ارتش اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *