۳۰ شهریور ۱۴۰۳

محور فیلادلفیا در کنترل ارتش اسرائیل

رسانه‌های اسرائیلی از اشغال کامل محور فیلادلفیا توسط ارتش اسرائیل خبر می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از کنترل محور مرزی فیلادلفیا در غزه خبر داد، در حالی که مقاومت فلسطین اعلام کرد که نیروهای ارتش را در رفح در جنوب و بیت لاهیا در شمال هدف قرار داده است.

عصر دیروز چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از کنترل نوار مرزی جداکننده نوار غزه و مصر موسوم به کریدور فیلادلفیا خبر داد.

دانیل هاگاری، سخنگوی وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در چند روز گذشته، نیروهای ارتش اسرائیل کنترل محور فیلادلفیا را به دست گرفتند.

او مدعی شد که فیلادلفیا به عنوان یک خط لوله اکسیژن برای حماس عمل می‌کرد که از طریق آن سلاح به طور منظم به نوار غزه قاچاق می‌شد. هاگری افزود: این دستاورد در نتیجه اقدام عملیاتی لشکر 162 که طی چند هفته گذشته در منطقه رفح در حال نبرد بوده است، حاصل شده است.

وی مدعی شد که نیروهای ارتش اسرائیل ده‌ها سکو را در امتداد این محور پیدا کردند که آماده پرتاب موشک به سمت اسرائیل بود و افزود: حماس از منطقه فیلادلفیا استفاده کرد و این زیرساخت را تنها در ده‌ها متری مرز با مصر ایجاد کرد تا ما به آن حمله نکنیم.

هاگاری اذعان کرد که نیروهای اسرائیلی در حال نفوذ به رفح در یک محیط پیچیده می‌جنگند و شبه نظامیان زیادی در منطقه وجود دارند.

کنترل عملی اسرائیل بر کل محور فیلادلفیا، اگر درست باشد، به معنای قطع رسمی مرزها و روابط جغرافیایی غزه با مصر و اجرای محاصره نظامی خود در کل نوار است.

صبح چهارشنبه، شاهدان عینی تأیید کردند که ارتش اسرائیل دو سوم محور فیلادلفیا را در زمین کنترل کرده است، جایی که خودروهای نظامی در تل ضروب، منطقه مرتفعی در مجاورت این محور مستقر شده بودند و به ارتش این امکان را می‌دادند که بقیه محور، تمام راه تا ساحل دریا، را تصرف کند.

از سوی دیگر گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس  اعلام کرد که نیروهای این گروه در جنوب نوار غزه یک بمب تندری را علیه یک نیروی 15 نفره ارتش منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها در شرق رفح شد.

القسام گفت روز سه شنبه، جنگنده‌های این رژیم طی یک عملیات پیچیده، 6 سرباز اسرائیلی را با هدف قرار دادن و تیراندازی به هلاکت رساندند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/hk11nervnr

→ خواندن مطلب قبلی

بهای جنگ؛‌ افزایش شدید بیماری‌های روانی در میان اسرائیلی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

جناح بندی سیاسی کشته شدگان و ربوده شدگان اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *