۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کنست علیه آنروا

کنست اسرائیل در قرائت اولیه، طبقه‌بندی آنروا به عنوان سازمان‌های تروریستی را تأیید کرد.

روز چهارشنبه، مجمع عمومی کنست در قرائت اولیه، پیش نویس قانونی را تصویب کرد که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.

این طرح با اکثریت 42 نفر از اعضا تصویب شد و 6 نفر با آن مخالفت کردند. این پیش نویس قانون اعمال «قانون ضد تروریسم» در مورد آنروا را تصریح می‌کند که به معنای تعلیق کلیه روابط و ارتباطات بین اسرائیل و آژانس و بستن دفاتر آنروا در اسرائیل، علاوه بر اعمال مفاد قانون جزا در مورد آژانس است.

این لایحه توسط یولیا میلینوفسکی عضو کنست از حزب اسرائیل بیتنو ارائه شد.

رهبر این حزب، آویگدور لیبرمن، با بیان اینکه UNRWA به پناهندگان کمک نمی‌کند، مدعی شد: امروز آشکارتر از گذشته شده است که UNRWA به کشتار، گروگان‌گیری و تجاوز جنسی کمک کرده است و فقط به سازمان‌های تروریستی در نوار غزه کمک می‌کند.

از سوی دیگر، بررسی مستقل روشن می‌کند که آنروا نقشی حیاتی در توسعه فلسطینی‌ها و ارائه خدمات بشردوستانه به آنها ایفا می‌کند و خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره ادعاهای اسرائیل در مورد کارمندان این آژانس است.

این بررسی تاکید می‌کند که آنروا برای فلسطینی‌ها ضروری است و بر لزوم بررسی ادعاهای مطرح شده توسط اسرائیل تاکید شده و اشاره می‌کند که تاکنون هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعاها ارائه نشده است.

این بررسی که کمیته آن توسط کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه، به سفارش سازمان ملل متحد و با مشارکت سه موسسه تحقیقاتی اداره می‌شد، تأیید کرد که آنروا به طور مرتب فهرست اسامی کارکنان خود را برای بررسی دقیق به اسرائیل ارائه می‌دهد و در ازای آن، دولت اسراییل هیچ گونه نگرانی مربوط به هیچ یک از کارکنانش را به آنروا اطلاع نداد.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

حمله شدید گادی آیزنکوت به نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اسموتریچ: طولکرم را غزه کنید!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *