۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بررسی قانون خدمت سربازی خریدی‌ها در دادگاه عالی

دادگاه عالی جلسه استماع مربوط به خدمت سربازی خریدی ارتش اسرائیل را آغاز کرد.

دادگاه عالی اسرائیل صبح روز یکشنبه جلسه استماع خود را در مورد موضوع بحث برانگیز معافیت طولانی مدت مردان خریدی از خدمت ارتش اسرائیل آغاز کرد. این جلسه می‌تواند باعث شود دادگاه دستور نهایی را به دولت بدهد تا پیش نویس جذب مردان خریدی را شروع کند، اقدامی که ممکن است پیامدهای اجتماعی و سیاسی چشمگیری داشته باشد.

این جلسه بر دو موضوع متمرکز بود: اول، اینکه آیا دولت می‌تواند از استخدام مردان خریدی در ارتش اسرائیل اجتناب کند یا نه، و دوم، اینکه آیا دولت می‌تواند به تأمین بودجه یشیواها برای دانش‌آموزان در سن سربازی که دیگر معافیت قانونی از خدمت ارتش اسرائیل ندارند، ادامه دهد یا خیر.

این دو موضوع برای اولین بار در 28 مارس مطرح شد. دادگاه عالی پس از آن جلسه حکم داد که دولت باید پیش نویس جذب مردان خریدی را تهیه کند و دیگر نمی‌تواند برای دانش آموزان خریدی که معافیت از خدمت آنها منقضی شده بود بودجه تامین کند. با این حال، این حکم موقت بود و سوالی که در مرکز جلسه روز یکشنبه مطرح شد این بود که آیا این حکم موقت به یک حکم دائمی تبدیل شود؟

نماینده دولت در این جلسه استدلال کرد که دولت این واقعیت را که قانوناً ملزم به تهیه پیش‌نویسی برای جذب مردان خریدی است، مخالفت نمی‌کند و خودداری از انجام این کار غیرقانونی است. با این حال، وزارت دفاع این اختیار را داشت که تصمیم بگیرد چه زمانی و چگونه مردان خریدی را به ارتش اسرائیل دعوت کند و دادگاه نباید مداخله کند.

در مورد موضوع بودجه، نماینده دولت موافقت کرد که یشیواهایی که در آن مردان خریدی که دستورات پیش‌نویس را نادیده می‌گیرند، نباید بودجه دریافت کند. با این حال، اگرچه قانون معافیت مردان خریدی منقضی شده بود اما آنها هنوز احضار نشده بودند و بنابراین دولت می‌تواند به صدور بودجه ادامه دهد.

این پرونده توسط یک هیئت 9 نفره به رهبری اوزی فوگلمن، رئیس موقت دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت. دفتر دادستانی کل روز پنجشنبه در ارسالی به دادگاه نوشت که ارتش اسرائیل آماده است تا 3000 مرد خریدی را تا پایان سال 2024 به ارتش اسرائیل فراخواند، و قضات بر تاوبمن فشار آوردند که آیا وزارت دفاع از اختیار قانونی برخوردار است یا خیر.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-804637

→ خواندن مطلب قبلی

نگرانی از حمله سایبری

خواندن مطلب بعدی ←

انجمن گووراه خواستار تداوم جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *