۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار پزشکان ارشد نسبت به فرار متخصصان حوزه سلامت

پزشکان ارشد اسرائیلی نسبت به موج گسترده فرار متخصصان از اسرائیل هشدار دادند.

بیش از هزار پزشک ارشد در سیستم بهداشت هشدار دادند که بدون امنیت و برابری نظامی در جنگ، خطر واقعی برای موجودیت کشور اسرائیل وجود دارد.

پزشکان در نامه هشدارآمیزی که صبح امروز یکشنبه منتشر کردند، نوشتند: در ماه‌های اخیر با توجه به آینده کشور، شاهد خروج پزشکان زن و مرد از کشور بوده‌ایم، این یک «سکوت» است. پدیده‌ای است، اما در نظام سلامت و حتی در بخش‌های فناوری، تجاری و دانشگاهی به خوبی احساس می‌شود.

در این نامه که اندکی قبل از جلسه استماع در دادگاه عالی توسط هیئتی متشکل از 9 قاضی در آماده سازی برای تصمیم گیری در مورد استخدام خریدی در ارتش اسرائیل منتشر شد، پزشکان عاجزانه از دولت، کنست درخواست کمک کردند.

آنها خطاب به مقامات دولتی گفتند: فوراً فعالیت‌های مخرب برای آینده خود را متوقف کنید و قاطعانه برای اجرای یک استراتژی اجتماعی-ملی-اقتصادی که کشور را به مسیری پایدار باز می‌گرداند، اقدام کنید.

متخصصان پزشکی در این نامه نوشتند: حتی در سخت‌ترین زمان برای دولت اسرائیل، سیستم بهداشتی به طور خستگی ناپذیر برای تضمین ایمنی و سلامت شهروندان اسرائیل تلاش می‌کند. اما اقتصاد و خدمات عمومی در اسرائیل در حال حاضر در معرض فروپاشی است و چالش‌های مدنی پیش رو، تا حد زیادی به مشارکت همه گروه‌های مردم در بار وظایف مدنی بستگی دارد.

آنها افزود: ما پزشکان ارشد نظام سلامت به شدت با ابتکار قانونگذاری که نابرابری در بار (خدمت سربازی) را تداوم می‌بخشد و تعداد روزهای ذخیره خدمت‌رسان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، مخالف هستیم.

پزشکان هشدار دادند: خطری واقعی وجود دارد که جمعیتی که در اسرائیل باقی می‌مانند کمتر تحصیل کرده و بهره‌وری کمتری داشته باشند و بنابراین در مکانیسم مارپیچ فروپاشی، بیشتر جامعه تحصیلکرده و شاغل مهاجرت کنند.

به گفته آنها، این مردم فداکار ستون فقرات سیستم بهداشتی به طور خاص و جامعه اسرائیل به طور کلی هستند. آنها به خاطر منافع عمومی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ایشان هشدار دادند که برابری بار خدمت سربازی سنگ بنای یک جامعه دموکراتیک و عادلانه و شرط لازم برای همبستگی اجتماعی و موجودیت کشور اسرائیل است. نابرابری اجتماعی در خدمت سربازی فرآیندهایی مخرب هستند. در ماه‌های اخیر با توجه به آینده‌ای که از اسرائیل انتظار می‌رود ما شاهد خروج پزشکان از کشور بوده‌ایم.

مدیران و مقامات ارشد نظام سلامت از جمله رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه تل آویو پروفسور ایدو ولف مایچیلوف، رئیس انجمن پزشکان بهداشت عمومی پروفسور هاگای لوین، مدیر سیستم بیهوشی، رئیس انجمن اسرائیلی زنان و زایمان، مدیر موسسه قلب در مرکز پزشکی اشنایدر پروفسور عینات بیرک، دکتر زوی فیشل، مدیر بخش در مرکز پزشکی گاها و پزشکان زن و سایر پزشکان ارشد از امضا کنندگان این نامه بودند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/r1dc4ykea

→ خواندن مطلب قبلی

ابوحمزه خطاب به صهیونیست‌ها: به رهبری خود اعتماد نکنید!

خواندن مطلب بعدی ←

سفر هیئت اسرائیلی به قاهره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *