۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزیر خارجه مصر: حماس پیشنهاد را پذیرفت و منتظر پاسخ اسرائیل است

وزیر امور خارجه مصر گفت: حماس اعلام کرد که طرح کلی پیشنهاد ارائه شده توسط بایدن مثبت است و آنها منتظر پاسخ اسرائیل هستند.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت که پیشنهاد کنونی برای آتش بس در غزه و ارائه کمک به نوار غزه مستحق پذیرش است. وی افزود که کشورش منتظر پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس در نوار غزه است، زیرا حماس اعلام کرد که این پیشنهاد را مثبت دریافت کرده است.

وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی با همتای اسپانیایی خود در مادرید افزود که مصر دو طرف درگیر را برای پذیرش طرح پیشنهادی تشویق می‌کند و مصر همچنان به ارتباط و هماهنگی با شرکای خود برای پایان دادن به جنگی که منجر به کشته شدن 37000 فلسطینی شد، ادامه می‌دهد.

شکری با بیان اینکه مصر به دنبال حل مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی بیت المقدس شرقی است، خاطرنشان کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد مصر را نگران کرده است. اقدامات اسرائیل ناقض قواعد حقوق بین الملل است و جنگ غزه منطقه را آشفته می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای مصر، تصریح کرد: تهاجم اسرائیل به نوار غزه از سوی اکثر قدرت‌های بین‌المللی مردود است و ارتباط این حضور با گذرگاه رفح با سیاست مصر پذیرفتنی نیست. این گذرگاه یک وسیله ارتباطی اصلی بین مصر و غزه برای کمک رسانی و نجات مجروحان است.

وی همچنین افزود: در رابطه با معاهده صلح مصر و اسرائیل، این معاهده به مدت چهار دهه پایدار بوده و دارای سازوکارهایی است که آن را قادر می‌سازد با انحرافات از قواعد خود مقابله کند و باید به این پیمان احترام گذاشته شود و مفاد آن رعایت و حفظ شود.

وزیر امور خارجه در سخنان خود تاکید کرد که جنگ باریکه غزه عواقب فاجعه‌باری را برای مردم فلسطین به همراه داشت و باید قواعد حقوق بین‌الملل رعایت شود، تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و نظام باید رعایت شود.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/uhigr-904083413/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت: جنگ متوقف نخواهد شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *