۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل در فهرست سیاه سازمان ملل

اسرائیل رسما در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

اسرائیل و ارتش آن روز گذشته در کنار سازمان‌های تروریستی مانند داعش، بوکوحرام و القاعده در فهرست سیاه قرار گرفتند. فهرست سیاه شامل گروه‌ها و رژیم‌هایی است علیه کودکان تخلف می‌کنند.

این اولین بار است که ارتش اسرائیل در این فهرست قرار می‌گیرد که در رسانه‌ها با نام «فهرست شرم» یا «فهرست سیاه» شناخته می‌شود.

آخرین گزارش آماری منتشر شده از سوی دفتر رسانه‌های دولتی غزه دیروز جمعه نشان می‌دهد که اسرائیل از آغاز جنگ در نوار غزه 15517 کودک از 36731 شهید را کشته و ده‌ها هزار کودک را مجروح کرده و 17000 کودک بدون یک والد زندگی می‌کنند.

واکنش مقامات صهیونیستی به تصمیم سازمان ملل

مقامات اسرائیلی از این تصمیم خشمگین بودند و به شدت به سازمان ملل حمله کردند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: سازمان ملل متحد با پیوستن به حامیان جنبش حماس، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داد. وی مدعی شد که ارتش اسرائیل با اخلاق‌ترین ارتش جهان است و هیچ قطعنامه مضحک سازمان ملل این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گیلاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل، یک اطلاعیه رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد (آنتونیو گوترش) در رابطه با تصمیم وی برای گنجاندن ارتش اسرائیل در سازمان ملل دریافت کرد.

گزارش دبیرکل درباره کودکان در مناطق درگیری، به عنوان یک طرف درگیری که علیه کودکان مرتکب تخلف شده و از آنها محافظت نکرده است. گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: این یک تصمیم غیراخلاقی است که به تروریسم کمک می‌کند و به حماس پاداش می‌دهد. تنها فردی که امروز در لیست سیاه قرار گرفته است، دبیرکل است. شرم بر او باد! وی افزود که از این تصمیم شرم آور و منزجر کننده است.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل گفت که تصمیم برای افزودن اسرائیل به فهرست جهانی مرتکبین نقض حقوق کودکان پیامدهایی بر روابط اسرائیل با سازمان ملل خواهد داشت.

کانال 13 عبری درباره قطعنامه سازمان ملل نوشت: ترس در اسرائیل این است که این تصمیم که بیان می‌کند ارتش اسرائیل ارتشی است که به کودکان آسیب می‌زند، به تحریم‌هایی از سوی کشورهای جهان از جمله آنهایی که نقش مستقیمی برای تامین تسلیحات به اسرائیل دارند، منجر شود.

شرکت پخش رسمی اسرائیل نیز گفت که این قطعنامه در سطح عملی منجر به ایجاد مکانیسم گزارش نظارتی خواهد شد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics

→ خواندن مطلب قبلی

آزاد سازی چهار گروگان اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

تعلل گانتز در کناره‌گیری از دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *