۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اصلاحات جدید اسرائیل در توافق آتش بس

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از رسانه‌های سعودی گزارش دادند که اسرائیل اصلاحاتی در پیشنهاد آتش بس انجام داده است.

سایت روزنامه معاریو گزارش داد طبق اصلاحات جدید، اسرائیل تعداد ربوده شدگانی را که قرار بود در هفته اول توافق آزاد شود از 3 نفر به 7 نفر و همچنین حکم پایان دادن به محاصره غزه را نیز تغییر داد.

در این گزارش همچنین آمده است که اسرائیل کلمه «مقابله» را از بند اول این توافق که در آن آمده بود: «توقف موقت عملیات نظامی متقابل بین دو طرف و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی به شرق»،حذف کرده است. علاوه بر این، اسرائیل UNRA را از فهرست سازمان‌هایی که در بازسازی غزه مشارکت خواهند کرد، حذف کرد.

همچنین گزارش شده است که بر اساس اصلاحیه اسرائیل در این پیشنهاد، 22 روز پس از آزادی دو سوم ربوده شدگان، تاسیسات و اماکن نظامی به طور کامل برچیده می‌شود. در این پیشنهاد اصلاحی آمده است که شرایط عدم بازداشت مجدد اسرای فلسطینی نیز اصلاح شده و بند مربوط به «اقدامات و مجازات‌های اتخاذ شده علیه اسیران و بازداشت شدگان پس از 7 اکتبر» حذف شده است.

بر اساس این گزارش، به جای «پایان دادن به محاصره نوار غزه»، «باز کردن گذرگاه‌های مرزی و تسهیل تمامی تردد ساکنان و انتقال کالا آمده است. همچنین، سازمان ملل از «ضامن» بودن توافق حذف شد و ایالات متحده آمریکا، قطر و مصر به عنوان ضامن باقی ماندند.

حماس هنوز به طور رسمی به پیشنهاد افشا شده توسط بایدن پاسخ نداده است اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حماس ممکن است امروز شنبه به این پیشنهاد پاسخ دهد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1105513

→ خواندن مطلب قبلی

نفوذ میدانی نیروهای حماس در جنوب غزه

خواندن مطلب بعدی ←

نامه هشدارآمیز دانشجویان دانشگاه تل آویو به نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *