۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات ضد دولتی در اراضی اشغالی

تظاهرات ضد دولتی همچنان در اراضی اشغالی ادامه دارد.

ساعاتی پس‌ از اعلام ارتش رژیم‌ صهیونیستی مبنی‌ بر نجات چهار گروگان زنده از اردوگاه نصیرات در مرکز غزه، معترضان در تظاهرات شنبه شب در تل‌آویو و سراسر اراضی اشغالی خواستار برگزاری انتخابات جدید و بازگرداندن همه گروگان‌ها شدند.

پلیس اعلام کرد که 33 معترض در جریان تظاهرات تل‌آویو دستگیر شدند و در تمام جاده‌های منتهی به تظاهرات، ترافیک سنگین ایجاد شد. همچنین پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس‌ از متفرق شدن جمعیت برخی‌ از معترضین محل را ترک نکردند و در امتداد جاده‌های بگین و کاپلان راهپیمایی کردند. نیروهای پلیس سعی داشتند ضمن به کارگیری روش‌های کنترل شورش و دستگیری اخلالگران نظم اجتماعی، معترضان را متفرق کردند.

برخی‌ از مردم آتش برپا کردند و با وجود مسدود شدن جاده‌ها سعی داشتند تا به سمت بزرگراه ایالون حرکت کنند. بسیاری از آنها پس‌ از درگیری‌های متعدد با پلیس دستگیر شدند.

پلیس‌های سوار بر اسب معترضین را پراکنده می‌کردند و با استفاده از شلنگ آب آتش‌نشانی سعی در متفرق کردن جمعیت داشتند. اسرائیل تایمز نوشت: تایمز شاهد یک درگیری بود که در آن پلیس سوار بر اسب، معترضان را از میدان دموکراسی به پیاده‌روی خیابان کاپلان هل می‌داد.

رئوت فورستنر آوراهام، فعال و ساکن شمال اراضی اشغالی در سخنرانی تظاهرات گفت: ما همه چیز را از دست داده‌ایم، محصولات در حال سوختن است، گردشگری در حال فروپاشی است، مشاغل کوچکی که هنوز در حال فعالیت هستند رو به انحطاط هستند و بدتر از همه، جوامع ما در حال فروپاشی هستند.

در تل‌آویو، اعضای خانواده گروگان‌ها یکی پس از دیگری، در پل ازریلی جاده بگین، صحبت کردند و از معترضان خواستند تا با قدرت کامل به حضور خود ادامه دهند. آنها تاکید کردند که گروگان‌های نجات‌یافته نسبت به تظاهرات‌هایی که خواستار آزادی آنها شده‌اند در تمام طول دوران اسارت خود آگاه هستند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/protesters-nationwide-hail-hostage

→ خواندن مطلب قبلی

حزب نوظهور لیبرمن، مهر پایانی بر بی بیسم

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش‌ها به آزادی چهار گروگان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *