۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کسری مالی در بودجه

کسری مالی در بودجه رژیم صهیونیستی رو به افزایش است.

روند افزایشی کسری بودجه رژیم صهیونیستی در ماه می به 7.2 درصد GPD یا 137.7میلیارد شکل در دوازده ماه اخیر رسید. ژنرال یالی روتنبرگ حسابدار وزارت دارایی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی در پایان آوریل 6.9 درصد افزایش یافته است.

طبق قانون کسری مالی تا پایان سال 2024، فقط 6.6 درصد پیش‌بینی شده‌ است و عده‌ای تحقق این هدف برای دولت را صعب و دشوار قلمداد می‌کنند.

در ماه می، کسری بودجه به 10 میلیارد شکل رسید. با این حال، بدون احتساب پرداخت‌های مالیاتی که به دلیل عید پسح به تعویق افتاد، کسری بیشتر بود و در مقایسه با کسری 4.5 میلیارد شکل در ماه می 2023، 14.8 میلیاد شکل برآورد می‌شود.

در مقایسه با مازاد 13 میلیارد شکل در دوره مشابه سال 2023 از ابتدای سال، انباشته کسری مالی حدود 47.6 میلیارد شکل ثبت شده است. هزینه‌های دولت از ابتدای سال بالغ‌ بر 249.3 میلیارد محاسبه شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

افزایش عمده کسری بودجه به دلیل هزینه‌های بالای دفاعی و وزارتخانه‌های غیرنظامی متاثر از جنگ است. با این حال، حتی بدون احتساب هزینه‌های جنگ، افزایش هزینه‌های دولت حدود 10.7 درصد است. این تنها افزایش حدود 2 درصدی در درآمدهای ایالتی است که از ابتدای سال تاکنون به حدود 201.6 میلیارد شکل رسیده است.

برآوردهای وزارت دارایی حاکی‌ از آن است که کسری بودجه تا سپتامبر پس از کاهش به اوج خود خواهد رسید. با این حال، منابع در وزارت مالیه در مورد میزان سقوط آن اختلاف نظر دارند.

 

لینک خبر: https://en.globes.co.il/en/article-israels-fiscal-deficit-

→ خواندن مطلب قبلی

تحریم زغال سنگ توسط کلمبیا

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش خودکشی در میان سربازان اسرائیلی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *