۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هاآرتص: تحریم، مشکلات اقتصادی اسرائیل را تشدید می‌کند

هاآرتص در مقاله‌ای تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد اسرائیل را بررسی کرد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: پیامدهای اقتصادی همراه با واکنش‌های جهانی به رفتار اسرائیل در جنگ با نوار غزه، وخیم و گسترده است.

این روزنامه در گزارشی افزود: شدت واکنش جهانی به اقدامات اسرائیل به طور فزاینده‌ای تشدید شده و منجر به تحریم‌های اقتصادی و پیامدهای دیپلماتیک شده است.

هاآرتص به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین توسط کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، نروژ و ایرلند و قصد دیگر کشورها برای اتخاذ گام‌های مشابه را بازتابی از بی‌شکیبایی روزافزون بین‌المللی نسبت به جنگ ویرانگر اسرائیل در نوار غزه توصیف کرد.

این روزنامه خاطر نشان کرد: اقدامات بین المللی دیگری نیز وجود داشت که منجر به ممنوعیت ورود اسرائیلی‌ها توسط مالدیو به این کشور شد و انزوای اسرائیل را در صحنه جهانی تشدید کرد.

هاآرتص در ادامه گزارش داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه صادرات کالا و مواد خام به اسرائیل را تحریم کرده است.

فرانسه نیز شرکت اسرائیل در نمایشگاه تسلیحات و دفاعی «Euro Satori 2024» را لغو کرد و آن را ضربه بزرگی به صنعت دفاعی اسرائیل تلقی کرد.

در بخش تجاری، بسیاری از شرکت‌های بزرگ روابط خود را با اسرائیل قطع کرده‌اند و اخیراً شرکت انگلیسی “Pre-A Manage” به دلیل جنگ با غزه، خروج خود را از قرارداد امتیاز با گروه خرده فروشی اسرائیلی فاکس اعلام کرده است.

این روزنامه تایید کرد که فروشگاه‌های انگلیسی با فشار فزایندهای از سوی گروه‌های طرفدار فلسطین مواجه شده است که منجر به اعتراضات در لندن شد.

مک‌دونالدز که در حال حاضر از تحریم گسترده جهانی رنج می‌برد، 225 شعبه اسرائیلی خود را در تلاش برای کاهش واکنش‌های خشونت‌آمیز مشتریان مسلمان خود دوباره به دست آورده است.

به گزارش هاآرتص، این اقدام تلاشی برای فاصله گرفتن این برند جهانی از حضور جنجالی‌اش در اسرائیل است که به طور فزاینده‌ای با سربازان ارتش اسرائیل و جنگ با غزه مرتبط شده است.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/371970

→ خواندن مطلب قبلی

ترس غرب از نفوذ افراطی‌ها در اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

زخمی شدن 5 صهیونیست در حمله حزب الله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *