۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اقدامات تنبیهی اسرائیل علیه آژانس‌های سازمان ملل

اسرائیل در حال بررسی اقدامات تنبیهی علیه آژانس‌های سازمان ملل در فلسطین است.

فایننشال تایمز گزارش داد که پس از تشدید تنش‌ها بین تل آویو و این سازمان به دلیل اقدام به گنجاندن اسرائیل در لیست سیاه کشورهای کودک کش، دولت اسرائیل در حال بررسی اقدامات تنبیهی علیه آژانس‌های سازمان ملل متحد است که در فلسطین و اسرائیل فعالیت می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه گذشته در جلسه‌ای درباره مجموعه اقداماتی که ممکن است شامل اخراج کارمندان سازمان ملل باشد، بحث کرد.

یک مقام اسرائیلی در این دیدار گفت که آژانس‌های سازمان ملل باید نگران باشند.

به نوشته فایننشال تایمز، اقدامات تنبیهی اسرائیل برای آژانس‌های سازمان ملل شامل تاخیر یا امتناع از تمدید روادید کارمندان خارجی سازمان ملل؛ تحریم برخی از مقامات ارشد سازمان ملل توسط دولت اسرائیل و همچنین خاتمه دادن به فعالیت آن و اخراج کامل مأموریت‌های سازمان ملل متحد، مانند نیروی حافظ صلح سازمان نظارت بر آتش بس که در سال 1948 تأسیس شد، می‌شود.

این روزنامه نوشت: در محافل دیپلماتیک غربی نگرانی درباره سرنوشت آژانس‌های سازمان ملل متحد در فلسطین وجود دارد که نقش اساسی در زمینه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه و کرانه باختری از جمله آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه دارند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، جمعه گذشته به هیئت اسرائیل در سازمان ملل اطلاع داد که اسرائیل در فهرست سیاه کشورهایی که کودکان را می‌کشند، قرار گرفته است.

این اقدام با واکنش‌های متوالی خشمگینانه مقامات دولت نتانیاهو به این تصمیم، همراه بود.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/372048

→ خواندن مطلب قبلی

افزایش بیماری‌های سلامت روان و کمبود بودجه

خواندن مطلب بعدی ←

طرح سرّی اسرائیل برای تامین امنیت صهیونیست‌ها در المپیک 2024

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *