۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاسخ رسمی حماس به پیشنهاد آتش بس

حماس به قطر و مصر پاسخ رسمی خود را به پیشنهاد آتش بس ارائه کرد.

رویترز روز سه شنبه به نقل از یکی از مقامات حماس گفت که این جنبش پاسخ رسمی خود را به توافقنامه پیشنهادی مبادله زندانیان توسط اسرائیل به میانجیگران ارائه کرده است.

خبرنگار سایت آمریکایی اکسیوس نیز در پلتفرم X به نقل از دو منبع گزارش داد که حماس بدون جزئیات بیشتر، پاسخ رسمی خود را به پیشنهاد آتش بس اسرائیل به قطر و مصر ارائه کرده است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه اعلام کردند که پاسخ جناح‌های فلسطینی را در خصوص پیشنهاد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس در غزه به میانجی قطری تحویل داده‌اند.

Capture 23

وزارت امور خارجه قطر و مصر تایید کرد که پاسخی از حماس و جناح‌های فلسطینی در مورد پیشنهاد آتش بس دریافت کرده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترک دو جنبش آمده است: هیات مشترکی از حماس و جهاد اسلامی عصر امروز پاسخ جناح‌های مقاومت را به برادران قطری ما رساندند.

پاسخ به منافع مردم فلسطین و ضرورت توقف کامل تجاوزات جاری علیه نوار غزه در اولویت است. آنها خاطرنشان کردند که هیات فلسطینی آمادگی خود را برای برخورد مثبت، برای دستیابی به توافقی که به این جنگ علیه مردم ما پایان می‌دهد، بر اساس احساس مسئولیت ملی، ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پاسخ حماس شامل جدول زمانی جدید برای آتش بس دائمی و خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه است.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این گزارش‌ها گفت: ما پاسخ حماس را از قطر دریافت کردیم و در حال بررسی آن هستیم. یکی از اعضای ارشد اسرائیلی تیم مذاکره کننده گفت: اسرائیل عصر امروز پاسخ حماس را از میانجی‌ها دریافت کرد. وی مدعی شد که حماس در پاسخ خود طرح کلی توافق برای آزادی ربوده شدگان ارائه شده توسط رئیس جمهور آمریکا بایدن را رد کرده است.

رسمی ابوعیسی، مقام ارشد جهاد اسلامی عصر امروز مدعی شد: نتانیاهو تلاش کرد جداگانه با جهاد اسلامی مذاکره کند، اما ما آن را رد کردیم.

به گفته اسامه حمدان، یکی از مقامات ارشد حماس، آنها به آنچه در گذشته متعهد بودند، یعنی آتش بس و عقب نشینی از غزه متعهد هستند. وی افزود که حماس نظرات متعددی را به پیشنهاد میانجی‌گران ارائه کرده است. حمدان گفت: من معتقدم که دولت بایدن تلاش می‌کند به اسرائیل فرصت بدهد و با آن هماهنگ می‌شود و اختلاف فقط تاکتیکی است. وی همچنین خاطر نشان کرد که خلأهایی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس وجود دارد.

شبکه الجزیره گزارش داد که رهبر حماس هنیه و دبیرکل جهاد اسلامی به این شبکه پاسخ دادند که پاسخ حماس شامل تغییراتی در پیشنهاد اسرائیل از جمله عقب نشینی ارتش اسرائیل از کل نوار غزه، گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/15902556

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست خانواده سربازان اسرائیلی از آنها

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش 100درصدی سندروم قلب شکسته در طول جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *