۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بنی گانتز همچنان در صدر نظرسنجی‌ها

نظرسنجی: گانتز با 41 درصد، نتانیاهو با 35 درصد، مناسب‌ترین فرد برای ریاست دولت اسرائیل است.

نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه اسرائیلی معاریو، امروز جمعه، نشان داد که وزیر مستعفی دولت جنگ اسرائیل، بنی گانتز، در بحبوحه سقوط حزب لیکود، از نظر شایستگی برای نخست وزیری از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشی گرفت.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 41 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که گانتز مناسب‌ترین فرد برای ریاست دولت اسرائیل است و پس از آن نتانیاهو با 35 درصد آرا قرار دارد.

نتایج همچنین نشان داد که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات امروز 21 کرسی در کنست به دست می‌آورد، این در حالی است در حال حاضر از 120 کرسی، 32 کرسی در اختیار دارد.

بر اساس این نظرسنجی، اردوگاه مخالف نتانیاهو 58 کرسی در مقایسه با 52 کرسی اردوگاه حامی او در صورت برگزاری انتخابات امروز به دست می‌آورد.

همچنین حزب اردوگاه دولتی، 24 کرسی در کنست به دست می‌آورد، در حالی که طبق نتایج نظرسنجی معاریو 12 کرسی در حال حاضر در اختیار دارد.

بر اساس این نظرسنجی، 74 درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که اسرائیل در آنچه معاریو به عنوان نبرد رسانه‌ای پس از حمله 7 اکتبر گذشته توصیف کرد، شکست خورد.

این نتایج در سایه استعفای گانتز یکشنبه گذشته از دولت جنگی به رهبری نتانیاهو، خطاب به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در آن زمان که دولت شکست خورده است و نمی‌تواند فرزندانشان را بازگرداند، و در بحبوحه تداوم اعتراض‌ها به درخواست نخست‌وزیر به دست آمده است.

نکته قابل توجه این است که نظرسنجی کانال 12 اسرائیل، دوشنبه گذشته  نشان داد که 45 درصد اسرائیلی‌ها از برگزاری انتخابات زودهنگام در اکتبر آینده حمایت می‌کنند و اگر انتخابات امروز برگزار شود، مخالفان اکثریت لازم برای تشکیل دولت را به دست خواهند آورد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1106957

→ خواندن مطلب قبلی

تعداد نامشخص گروگان‌های زنده اسرائیلی

خواندن مطلب بعدی ←

ملاحظات سیاسی نتانیاهو مانع معامله زندانیان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *