۳۰ شهریور ۱۴۰۳

توقف موقت فعالیت نظامی در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از توقف موقت فعالیت نظامی برای اهداف بشردوستانه در غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از ساعت 8 صبح تا 19 بعدازظهر فعالیت نظامی در جاده منتهی به گذرگاه کرم شالوم به خیابان صلاح الدین و سپس به سمت شمال غزه را متوقف کرد.

در بیانیه‌ای که ارتش از طریق تلگرام منتشر کرده، آمده است که توقف عملیات نظامی از دیروز شنبه آغاز شده و پس از گفت‌وگو با سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی به عنوان بخشی از تلاش‌های بشردوستانه صورت می‌گیرد.

این اعلامیه در شرایطی است که تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌بس موقت در غزه در عید قربان و تلاش‌ها برای بازگشایی گذرگاه رفح به صورت استثنایی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار نیز شکست خورد.

مصر از ارتش اسرائیل می‌خواهد که از سمت فلسطینی گذرگاه عقب‌نشینی کند و به کنترل خود بر آن پایان دهد تا پس از آن که ارتش اسرائیل بر بخش فلسطینی آن در 7 مه کنترل کرد، آن را دوباره راه‌اندازی کرد.

یک منبع مصری جمعه گذشته تأیید کرد که قاهره تلاش‌های بی وقفه‌ای را برای اجرای کمک به فلسطینی‌ها و پایان دادن به کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح انجام می‌دهد تا از آزادی تردد از طریق آن و خروج مجروحان و مسافران اطمینان حاصل کند.

این منبع توضیح داد که مصر با اتخاذ سیاست عملی که دولت اسرائیل برای بهره برداری از گذرگاه تحت کنترل خود روی آن کار می‌کند، مخالف است و تاکید کرد که این موضع در توافق و هماهنگی با جنبش حماس است.

گفتنی است که این هفته، پیشنهاد جدیدی برای ارسال کمک‌های زمینی به نوار غزه توسط اندرو فارست، میلیاردر استرالیایی مطرح شد.

فارست پیشنهاد ایجاد سیستم دروازه‌های امن در مرز بین نوار غزه و اسرائیل را پیشنهاد می‌کند که از طریق آن می‌توان روزانه 10000 تن کمک‌های بشردوستانه ارسال کرد.

فارست با بیان اینکه این پروژه طی دو ماه گذشته با مشورت مقامات فلسطینی و اسرائیلی کار شده است، خاطرنشان کرد: این دروازه‌ها از راه دور توسط کشور ثالث رصد می‌شود و هیچ گونه تعهد مالی به اسرائیل تحمیل نمی‌کند و آنها خطوط قرمز را نیز رعایت می‌کنند.

فارست تاکید کرد که در نوار غزه با جامعه، سازمان‌ها و آژانس‌های فلسطینی همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که کمک‌ها به طور موثر و ایمن می‌رسد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/372199

→ خواندن مطلب قبلی

انتقاد از انفجارهای مکرر خودروی زرهی تایگر

خواندن مطلب بعدی ←

انتقاد شدید دولت نتانیاهو از ارتش صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *