۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ایده اسموتریچ برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل

اسموتریچ افراطی تهدید به الحاق کرانه باختری به اسرائیل کرد.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی افراطی اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد کرانه باختری اشغالی را به بخشی جدایی ناپذیر از اسرائیل تبدیل کند.

به گزارش روزنامه عبری هاآرتص، اسموتریچ در جریان نشست حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی گفت: من قصد دارم یهوده و سامره (کرانه باختری) را به بخشی جدایی ناپذیر از اسرائیل تبدیل کنم.

وی افزود: ما ابتدا در یهودیه و سامره حاکمیت زمینی و سپس از طریق قانونگذاری حکومت سیاسی برقرار خواهیم کرد.

اسموتریچ، یکی از برجسته‌ترین حامیان شهرک سازی در کرانه باختری و الحاق آن به اسرائیل، افزود: ماموریت زندگی من خنثی کردن تشکیل کشور فلسطین است.

اسموتریچ روز یکشنبه صحت محتوای ضبط صوتی منتشر شده توسط روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در روز جمعه در مورد تلاش‌های خود برای الحاق کرانه باختری اشغالی به اسرائیل را تایید کرد.

اسموتریچ از طریق پلتفرم «X» گفت: مردم اسرائیل به خوبی می‌دانند که تشکیل یک کشور فلسطینی در کرانه باختری، موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و با تصمیم من مخالفت نمی‌کنند.

اسموتریچ در جلسه‌ای با شهرک نشینان در 9 ژوئن گفت که دولت نتانیاهو درگیر طرحی محرمانه برای تغییر شیوه اداره خود بر کرانه باختری است تا کنترل اسرائیل بر آن را به طور غیرقابل برگشتی تقویت کند، بدون اینکه آن را متهم کند.

از سوی دیگر فلسطینی‌ها می‌گویند که اسرائیل از جنگ جاری خود در نوار غزه از 7 اکتبر برای تشدید فعالیت‌های شهرک سازی و اقدامات الحاقی در کرانه باختری اشغالی بهره برداری می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد که طرح‌های تل آویو را متوقف کند.

سازمان ملل متحد شهرک سازی در اراضی اشغالی را غیرقانونی می‌داند، هشدار داد که شانس رسیدگی به مناقشه بر اساس اصل راه حل دو کشوری (فلسطینی و اسرائیلی) را تضعیف می‌کند و ده‌ها سال است که خواستار توقف آن شده است اما تا کنون فایده‌ای نداشته است.

بر اساس برآوردهای اسرائیل، بیش از 720000 شهرک نشین اسرائیلی در شهرک‌ها و پاسگاه‌های کرانه باختری از جمله قدس شرقی ساکن هستند.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/06/24/1539470.html

→ خواندن مطلب قبلی

واکنش یاییر لاپید به قانونی شدن استخدام خریدیم

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراف هانگبی به عدم حذف حماس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *