۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل در حال بررسی پاسخ حماس

اسرائیل پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس را دریافت کرد و دفتر نتانیاهو در حال بررسی آن است.

سرویس اطلاعاتی اسرائیل، موساد، شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل در حال بررسی پاسخ جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به پیشنهادی است که شامل توافق آتش‌بس در غزه و آزادی زندانیان است.

در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نمایندگی از موساد، آمده است: میانجی‌ها در توافقنامه گروگان‌گیری به تیم مذاکره‌کننده پاسخ دادند. اسرائیل در حال بررسی پاسخ حماس است و به میانجی‌ها پاسخ خواهد داد.

شامگاه چهارشنبه، دفتر نتانیاهو از طریق یک مقام ارشد امنیتی گفت: حماس همچنان بر یک بند اولیه در این پیشنهاد که مانع بازگشت ما به جنگ پس از مرحله اول این پیشنهاد که برای اسرائیل قابل قبول نیست، پافشاری می‌کند.

این منبع تایید کرد که اسرائیل با حفظ فشار نظامی و سیاسی به مذاکرات ادامه خواهد داد تا همه 120 ربوده شده ما، چه زنده و چه مرده را آزاد کند.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات نهاد امنیتی گفتند که پاسخ حماس بهترین پاسخی است که تا به امروز دریافت کرده‌ایم و حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش با هدف توقف تجاوز با میانجی‌ها تبادل نظر کرده است.

یک منبع سیاسی به کانال 12 اسرائیل توضیح داد که حتی اگر حماس به این پیشنهاد پاسخ مثبت دهد، مذاکرات زمان زیادی خواهد برد.

همین کانال به نقل از یک منبع آگاه نوشت: نتانیاهو به دلیل زمان پاسخ (قبل از رفتن به آمریکا و دیدار با بایدن) و به دلیل اینکه به آمریکایی‌ها تعهد داده و با پیشنهاد آنها موافقت کرده است، دچار مشکل شده است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/2024

 

→ خواندن مطلب قبلی

آقای هاپکرا؛‌ کتابی درباره نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *