مذاکرات فشرده بین حماس و دیگر جناح‌های فلسطینی

مذاکرات فشرده بین حماس و سایر جناح‌های فلسطینی برگزار شد.

نشست‌های فشرده‌ای بین حماس و دیگر جناح‌های فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به منظور تقویت تلاش‌های دیپلماتیک و میدانی برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه، برگزار شد.

حماس در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد، تأیید کرد که این نشست‌ها شامل رایزنی و هماهنگی مستمر برای مقابله با تشدید تنش‌های نظامی و بررسی تحولات میدانی و سیاسی و همچنین ابتکاراتی است که مقاومت با میانجی‌های بین‌المللی مانند مصر قطر و ایالات متحده در حال مذاکره است.

اهداف اصلی

در این بیانیه تصریح شده است که اهداف اصلی مقاومت متوقف کردن تجاوز به مردم غزه؛ عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی؛ ارائه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی زیرساخت‌های تخریب‌شده و دستیابی به یک معامله عادلانه برای تبادل اسرا است.

در یک زمینه مرتبط، تلاش‌هایی برای انعقاد قرارداد تبادل اسرا، به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای دستیابی به وحدت ملی و تقویت مقاومت به عنوان راهی برای آزادسازی سرزمین و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی صورت گرفته است.

آنها بر تداوم تلاش‌ها برای تحقق این اهداف به گونه‌ای که منافع مردم را تامین کند و وحدت ملی بر پایه مقاومت را به عنوان راهی برای دستیابی به آزادی، بازگشت و استقرار دولت فلسطین در سطح ملی تقویت کند، تاکید کردند.

پیش از این هنیه با دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین دیدار و دو طرف درباره تلاش برای توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/373019

→ خواندن مطلب قبلی

آیزنکوت: نتانیاهو هیچ برنامه‌ای برای جنگ با حزب الله ندارد

خواندن مطلب بعدی ←

ناتوانی ارتش در استخدام خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *