بی‌اعتمادی به نخست‌ وزیر

هاآرتص: احتمال می‌رود نخست وزیر مذاکرات درباره معامله گروگان‌ها را لغو کند.

هاآرتص روز دوشنبه با انتشار تحلیلی از مقامات ناشناس تشکیلات دفاعی، از احتمال لغو مذاکرات این هفته در قاهره و دوحه توسط نخست وزیر، بنیامین نتانیاهو خبر داد.

این مذاکرات با هدف دستیابی به آتش‌بس در غزه و بازگشت گروگان‌های باقی‌مانده انجام می‌شود و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که نخست‌وزیر بقای سیاسی خود را بر جان گروگان‌ها ترجیح خواهد داد.

خبرگزاری جروزالم پست نوشت: شرایط فعلی، سوء ظن و بی‌اعتمادی به نخست‌وزیر را برانگیخته است. از 7 اکتبر به بعد در مورد انگیزه‌ها و سیاست‌های او تردیدهای بسیاری به وجود آمده است. واضح است که جناح راست افراطی، نخست‌وزیر، بنیامین نتانیاهو به جز تسلیم شدن در برابر حماس، خواهان هیچ توافقی نیست.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی در X نوشت: حماس در حال فروپاشی است و برای آتش‌بس التماس می‌کند. اکنون، این زمان آن است که دشمن را له کنیم و بشکنیم. این که اکنون، درست قبل‌ از به موفقیت، متوقف شویم و اجازه دهیم دشمن بهبود یابد و دوباره با ما بجنگد، حماقتی بی‌معنی است.

این خبرگزاری تصریح کرد: انعقاد هرگونه توافق به اسرائیل اجازه می‌دهد تا همچنان جنگ را از سر بگیرد تا زمانی که تمام اهداف جنگ (از بین بردن حماس و بازگرداندن 120 گروگان باقی مانده) محقق شود.

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون، این را به بهترین شکل بیان کرد و گفت: ما در لحظه حساسی از مذاکرات هستیم و جان گروگان‌ها به آن بستگی دارد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/opinion/article-809484

→ خواندن مطلب قبلی

تعهد لاپید به نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

مشارکت خریدی‌ها در خدمات اجتماعی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *